Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025

ducati748

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ducati748

  • Placering
    Kadett
  1. Hej, jag har problem med min Crescent, den går så tungt motströms att det är sanslöst. När jag under sommaren kört med den så går den lätt att köra ut med och jag antar att den följt strömmen då...på vägen tillbaka har det känts som om den vägt hur många ton som helst vilket gjort att jag undvikit att köra med den. Min teori var att den tagit in vatten mellan skroven men då jag tog upp den förra veckan och skruvade ut skruven till dyvikan var det bara en 10 liter so kom ut. Skrovet var heller inte fullt av beläggning som skulle kunnat förklara den tunga gången. Motorn är en b20 o går hur bra som helst...kan det vara något med drevet? Någon som har några förslag? Jag har bytt mellan tre olika propellrar utan resultat. Vänligen Claes
  2. Hittade lösningen då jag tog bort avgasbälgen, saknades lite gods i utloppsröret...
  3. Hej, jag är ny i motorbåtsvärlden (riktigt ny..). Impulsköpte mig en gammal dc från 1970 med Volvo penta aq130 i. Motorn går bra men fick ett läckage på avgasslangen förra veckan vilket resulterade i att den tog in vatten. Länspumpen lyckades pumpa ur det. Slangen som läckte var en vanlig kylarslang och det verkar som den brändes sönder. Nu har jag monterat en marin variant med stålspiral (en mardröm att montera dit). Är det vanligt att det är så pass mycket tryck/värme att en sådan slang inte håller? Ett annat fenomen är att kylvatten kommer ut under drevet eller skölden, jag läste att det finns kylvattenutsläpp på 280 skölden, är det samma för 270? Tacksam för hjälp, Claes
×
×
  • Skapa nytt...