Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

ztam

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om ztam

  • Placering
    Kadett
  1. Jag tycke vi avslutar detta ämne. Tydligen för lite information och eller för många tyckare utan kunskaper. Hur som helst detta blir min sista insändare då detta tog större proportioner än jag tänkt mig.(mitt fel) Tyvärr tror jag det finns en del av er som är i branschen och försvara ett inte korrekt uppträdande. Jag kan väl säga att skulle jag som företagsledare behandla mina kunder på detta sättet skulle jag va utan jobb inom en snar framtid. Det kan ju va så att branschen är så liten och behovet så stort att oavsett hur man behandlar sina kunder så finns underlaget kvar. Kanske någon annan utanför "dammen" som har blivit illa behandlad förstår dilemmat. Som fd. marinofficer, seglare, motorbåtsägare och företagsledare tycker jag ni har rätt i frågan om att informationen kunde varit bättre från min sida men efter att ha läst era inlägg så inser jag att ni i det stora är branschmänniskor. Ha en bra resterande höst med många fina kvällar på sjön.
  2. eller så kanske proffsen borde inse att man inte behandlar material på det sättet. som sagt ni spekulerar också så tro mig påfrestningarna är enorma
  3. Många åsikter är det och jag förstår att frågorna kommer. Axlarna knäcktes pga att dom drog släpet för snävt i stort 90grader. Detta gjorde att axlarna knäcktes. I och med att dom erbjöd mig en axel utan montage eller hjälp med det har dom i princip erkänt sin skuld. Jag ville inte acceptera det eftersom 2 axlar va knäckta, dessutom skulle jag sätta dit den själv. Tyvärr har jag inte den kompetensen. Varför jag bad dom om hjälp igen är väl för att det finns inte så många alternativ, i alla fall trodde jag det. Dessutom har vi haft en dialog på G som plötsligen efter mitt samtal utmynnade i detta. jag är av tron att man tar ansvar. Jag hoppa detta ger er lite svar.
  4. Närå jag är inte ledsen för det men tror nog att du också hade ruttnat!!!
  5. Tvungen ja jag vill ju ha i båten och när varvet vägrar så har jag inget annat val om jag vill ha i båten. kanske dumt men så är det. Inte fått fakturan bara ungefär vad det kostar Tja som jag skrev jag är nog lite blåögd.
  6. Tja vad skall jag säga, om någon förstör din egendom oavsett om du är företagare eller privatperson. Vill inte du ha det åtgärdat??
  7. Tror inte det är Rosättra Servicevarv som har det goda ryktet. Det är grannen Rosättra Båtvarv, som tillverkar Linjettbåtarna, som har ett utmärkt rykte. Verkar inte som de två företagen har mer gemensamt än namnet. Det är 2 olika, Rosätra varv som tillverkar Linjärt har inget med detta att göra.
  8. Dom tog kurvorna för snävt och därmed knäckte axlarna.
  9. godtrogen, trodde inte dom skulle göra rätt för sig.
  10. Hej Jag vill varna för oseriösa företag inom båtbranschen. 2014 tog Servicevarvet Rosättra upp min båt på min trailer. När dom gjorde detta knäckte dom två axlar på trailern. Enda sedan dess har jag försökt få dom att laga densamma men utan framgång. Dom kom med ett förslag om att dom skulle ge mig en axel som dom hade liggande men det hjälper ju inte upp situationen. Jag var tvungen att laga den med hjälp av ett annat företag och det kommer nog att kosta mig närmare 20.000.-. I år försökte jag få hjälp av dom att ta upp båten ur vattnet och jag försökte nå dom per telefon men kom till en telefonsvarare . Efter några timmar fick jag följande svar via sms, "På grund av tidigare kontakt med dig vill jag aldrig ha någon kontakt med dig i någon form på eller utanför varvet". Jag vill nu varna er för att komma i konflikt med detta varv. Dom behandlar sina kunder på ett minst sagt obehagligt sätt.
×
×
  • Skapa nytt...