Gå till innehåll
måndag 30 december 2024

TheSmalenGuy

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om TheSmalenGuy

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

191 profilvisningar
  1. Okej, ska ta kort när jag är vid båten nästa gång tack för svaren hörru
  2. Okej! Så om jag ska repa en skada som är kanske 5mm djup så får jag köra med polyester + glasfibermatta då för att det ska fästa ordentligt. Tack för svaret!
  3. Har följt tråden en bra bit och verkar som du uteslutit några av de eventuella orsakerna som kunde orsaka ditt problem med kylningen, jag har hjälpt en kollega med att plocka ner hans motor nyligen pga att motorn hela tiden överhettade och vi blev båda riktigt chockade när vi lossade oljetråget! Oljebytena var så misskötta va de tidigare ägarna så oljan var nästan som någon geggig milkshake i konsistensen - vilket i sin tur förmodligen satte igen oljesilen som därför inte kunde pumpa runt tillräckligt med olja så att det uppstod friktion vid alla smörjdelar såsom lager osv, vilket ledde till högre temperatur! Detta är givetvis ett värsta scenario, men kan vara värt att tänka på, det är ju inte så jättesvårt att kontrollera - Du kan köra ner en oljesug så långt ner i tråget du kan för att se om det är misskött. Är bra att kolla i vilket fall då man aldrig kan lita 100% på säljaren, hur bra grejjerna har servats.
  4. Hejsan! Undrar ifall någon känner igen båtmodellen? Vill egentligen veta om skrovet är gjort utav epoxi eller polyuretan? Har sökt på google men finner inget svar, knappt så att båten finns på några sidor alls.. Är helt grön inom båtar och har ingen aning hur man kan se skillnad på de 2 medlen. Anledningen till varför jag undrar är att jag tänkte plasta upp lite små skador i skrovet (inget allvarligare men vill ändå få det ordentligt gjort). Mvh
×
×
  • Skapa nytt...