-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm mercruiser83
-
Placering
Kadett
-
Hej igen! dom blåa vingmuttrarna är dräneringspluggar för kylsystemet och om du lossar på dom så ska det komma vatten! (och då behöver du sätta tillbaka den snabbt igen):) det kan ha bildats någon luftficka mellan drev och impeller, tar du bort pluggarna så kan du kontrollera att du har vatten upp till impellern samt lösa ev luftficka/vacuum.
-
Hej! monteras med spännrulle! på termostathuset ska det sitta en dekal som visar hur remen ska dras. lycka till! mvh Johan
-
hej! jag gissar att impellern går torrt och att du behöver hjälpa den med vatten så att den kommer igång med kylningen. inte ovanligt vid impellerbyte! ett enkelt sätt att kontrollera kylningen är att lägga handflatorna på avgasknäna, dom ska vara svala. mvh / Johan
-
Constant tone alarms are for: 1.) engine coolant temp overheat, 2.) low engine oil pressure, 3.) engine overspeed, 4.) exhaust manifold cooling temp overheat 5.) sea pump PSI low Constant beep alarms are for: 1.) low outdrive lube level. Two Alarm beeps every 60 seconds are for: 1.) Faulty cam, 2.) IAC, 3.) MAP, 4.) MAT, 5.) knock sensors. 6.) open/short in the engine cooling temp circuit 7.) open/short in fuel injector wiring circuit, 8.) open/short in oil PSI circuit, 9.) open/short in exhaust manifold cooling temp circuit, 10.) open/short in sea pump circuit, 11.) open/short in throttle position circuit
-
mercruiser83 ändrade sitt profilfoto
-
när du hör att relät klickar (kan vara smutsiga kontaktytor om det inte gör det) och drevet inte åker upp eller ner så är det oftast givaren på drevet som strular, när du öppnat locket så kan det löna sig att knäppa en bild på innanmätet så du vet att du monterar tillbaka grejorna riktigt. mvh / Johan
-
brukar ofta handla om att givaren på barbord sida på Drevet ärgat i kontakterna, lossa skruvarna och gör rent kontakterna med ett fint sandpapper smörj sedan med elektronik fett.
-
hej! har du kommit åt tändningsbrytaren kanske?
-
hej Thomas. snubblade över din tråd. kanske har du löst problemet? det sitter ett filter i botten på bränslekylnings modulen på genIII quicksilver 35-892665 filter disc. om du har en sprängskiss på modulen så är det nr 21