Greger75
Medlemmar-
Innehålls Antal
5 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Greger75
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
428 profilvisningar
-
Ok, intressant det skall kollas upp omedelbart. Sitter nätfiltret synligt? Tog du bort filtret eller bytte du ut det för att få ordning på problemet? Mvh Greger
-
Vet inte riktigt vilket "filter/sil på tryck sidan" du menar Berra S, finns det ngt mer besinfilter än det innan bensinpumpen?
-
Tack för svar! Vet inte riktigt vilket "filter/sil på tryck sidan" du menar Berra S, finns det ngt mer besinfilter än det innan bensinpumpen? Jag har kört med extern tank utan förbättring så kopplingen mot bensintanken kan det inte bero på men jag har inte skruvat isär bränsleledningarna på motorn, det skall kollas upp, tack för tipset "Eld". Mvh Greger
-
Hej Jörgen! Vi har bytt alla stift, sorry missade att skriva in det i texten ovan. Mvh Greger
-
Hej alla! Jag har en Sea Ray 270 -00 med en Mercruiser mpi 7,4 och ett Bravo 3 drev. Jag har haft problem med mycket ryckig & ojämn gång sedan mitten på förra sommaren. Vi har bytt i stort sätt allt men inget hjälper. Här kommer symtomen: Motorn startar utmärkt och varvar i friläge utmärkt. Däremot går den mycket ojämnt (hackar och bluddrar) till och från som om den inte skulle gå på alla cylindrar när man belastar motorn. Detta sker på alla varvtal över 2.000 varv. Om jag kör under 1-7 knop går motorn ok men så fort jag pressar den lite så böjar den gå ojämnt. Hackandet/bluddrandet försvinner till och från mellan 1-10 sec (varierar) för att sedan komma tillbaka ca lika många sec och så håller det på. Tex: Om jag kör marschfart och motorn varvar 3800 (ca 25 knop) så går varvtalet ner till 3500 när motorn börjar hacka, när den sedan slutar att hacka och motorn går ok igen återgår den till precis samma varvtal som den hade innan och så håller det på. Tilläggas bör att när vi kopplat upp mercruisers dator mot motorn visar den att motorn inte får 100% tändning i samband med hackandet. När den inte hackar visar datorn att den får 100% tändning igen. Övriga noteringar: Den hackar sakta men säkert lite mer och mer ju längre tid man kör men den "dör" aldrig och den går alltid att köra vidare med under 2.000 varv. (har nog kört ca 300 distans i 7 knop under senaste tiden Här känns det ju som att det är bränslerelaterat med med datorn påkopplad visar att tändningen "backar/går ner" i samband med "hackandet" känns de ju mer tändningsrelaterat!? Vi hade precis samma problem i början på förra säsongen men löste det genom att byta tändkablar, fördelarlock, rotor och tändmodul samt renovera spridarna. Då vi tyvärr gjorde detta samtidigt så vet vi inte vad som åtgärdade felet. Dessvärre så återkom samma problem ca i månad och ca 200 distans senare igen. Då bytte vi återigen tändkablar, fördelarlock, rotor och tändmodul men utan resultat. Bytta delar och åtgärder bränslerelaterat: Tömt tanken och monterat dubbla nya bensinfilter. Ett filter med separationskärl. Tagit bort backventilen i "pickupen" på tanken Tagit bort gallerfiltret på insugsslangen som går ner i tanken. Provkört med extern trycktank. Mätt/kollat bensinpumpen 2 ggr. Renoverat spridarna Bytt insprutcensor Kompretionstestat alla cylindrar med godkänt resultat. Bytta delar och åtgärder tändningsrelaterat: Bytt Tändkablar Bytt Tändspole Bytt Tändmodul Bytt Rotor Bytt Fördelarlock Bytt spolen på fördelaren Provat med en datorbox från en annan likadan (fungerande) moror. Provat men en fördelare från en annan likadan (fungerande) motor. Bytt knacksensorer Tacksamt för alla tips, råd och tidigare erfarenheter av liknande problem. Även erfarenheter gällande delar ovan som vi redan bytt. Mvh Greger