Gå till innehåll
söndag 22 december 2024

Dman71

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Dman71

  • Placering
    Kadett
  1. Efter 6 stimmar i stekande sol och nyinköpt scrob lampa då den gamla nog gjort sitt.. Gjorde om allt från start och lite där till har jag nu lyckats få den och pendla mellan 800-900v men är inte riktigt tillfredsställd än då jag har finliret kvar med pilotskruvarna. men fick avbryta pga värmelarm då vattnet i tunnan va stekande varmt =) hoppas på det bästa och att hon får skära igenom vattnet snart.. Tackar för tips och råd återkommer i ämnet mvh
  2. CDI är det inte så att den antingen funkar eller inte ? menar då det är elektriskt borde den inte strula på höga registret också... kan man mäta den på något sett? Angående VRO vad har det för inverkan på tomgången den styr väl bara oljetillförsen? eller e jag helt ute och cyklar ...
  3. Det är en 1996 har testat med startgas utan några framsteg.. Märkliga är att den bara dör tvärt vid 1300v som om någon slog av strömbrytaren.
  4. Monterat ny bränslepump bytt bränsleslangar ställt in tändningen efter info från bok.. kollat om den drar tjuvluft, komp igen alla cyl ligger på 8 jämt och fint, tror felet ligger med tändningen då den dör tvärt vid 1300 varv är ingen stor fantast av det elektriska precis, kanske gjort helt fel inställning? Men tycker att då borde ju inte motor starta och gå så bra över 1300v Alla förslag mottages med öppna armar /mer gråhårig än i går..
  5. Hej har kollat efter tjuvluft och kört startgas överallt jämn komp på alla cyl har nu införskaffat ny bränsle pump som ska monterar i morgon återkommer i ämnet ,,,
  6. Hej då jag är ny på detta forum kanske jag dubbelpostar något snarlikt ber om ursäkt för det i så fall.. Jag har bytt stator, tändstift,Reedventiler,samt nya packningar runt om ultraljudstvätt av förgasarna ny bränsleslang rengjort bränslefilter,ny soppa,mm. Har ställt tändningen efter konstens regler (det jag hitta på nätet) tror dock det är där problemet kan ligga. Att motorn e lite tjurig att starta för att sedan gå mycket bra ner till 1400 varv för att sedan bara tvärdö när jag försöker vrida ner tomgången, vrider upp det lite och startar utan problem har nog provat alla kombinationer med luftskruvarna och tomgången. förgasarna är naturligtvis synkade också. Har säkert missat något väsentligt och känner att jag börjar tappa tron. Så därför vänder jag mig till er i denna fråga HJÄLP!!! Finns det någon bra utförlig beskrivning hur man gör en tändinställning den jag gick efter skulle man mäta olika armar till cdi boxen och tomgångsklacken eller vad det kallas ? efter svänghjulet ställts in .
×
×
  • Skapa nytt...