Gå till innehåll
söndag 01 december 2024

Indalsman

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Indalsman

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tackar! Bra att veta, kul att fråga när man får dom som vet som svarar. AQ110 va väl en B20 också, fast den kanske är senare ändå?
  2. Detta gäller AQ100A drev i en Cascade 19. 1. Hydraliska tilten, hur fungerar den? Har lokaliserat hydralkolven och slangen och pump enheten, men sen hur fungerar manövreringen och funktionen? är det bara för att tilta upp eller funkar den åt båda hållen? 2. Styr vajjern har kärvat ihop, var hittar man en sån? 3. Övre locket på växelhuset är trasigt, går det att få tag på såna lock nånstans? det är lite dåligt lagat till ena bult fästet för brickan som håller styrkulan. Här kommer lite bilder (klicka så blir dom större): Hydral kolven till tilten av drevet, händer ingenting där när man kör motorn. Trycker man stången inåt så trycks olja ut ur ett litet hål på baksidan. Pump enheten till tilten. Styr växel vajern där den sticker ut i motor utrymmet. På andra sidan så har höljet spruckit så där har nog fukt och vatten trängt in så den rostat ihop, vajjern är helt stum och rör sig inte hur man än vrider på ratten. Allt jag vet om båten är att det är en Cascade 19 med vänster styrning och tak över styr platsen, tror det kan röra sig om nån 60-tals båt.
  3. Går det att få fram nåt elschema på nån gammal Volvo Penta motor på nätet? Typ AQ110?
  4. Hur ser man vilken AQ modell man har på motorn? Sitter en B20 i med AQ100A drev i en Casacde 19 och B20n har en enkel 2-ports weber förgasare. Misstänker att det kan vara en AQ110 men som sagt det kan ju vara vad som helst, finns det några kännetecken att se? Tror att orginal i den här båten så ska det vara AQ80/90 eller nåt?
×
×
  • Skapa nytt...