Gå till innehåll
lördag 15 mars 2025

AdamHedberg

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om AdamHedberg

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack för alla tips än så länge, jag ska kontrollera alla givare (det finns både för temp och olja) och inhandla nytt batteri för säkerhets skull. Och tack för extra bra respons från Thomas. Senaste vändan till garaget upptäckte jag att när jag tryckte in nyckeln för "push to choke" slutade tjutandet för en kort stund. Skriv gärna fler tankar och idéer om detta och egna upplevelser eller lösningar. Tack
  2. Hej Thomas och tack för intresset. Tonen eller tjutet va ihållande och svajig innan, den nya tonen är ihållande (konstant) men klar och fin. Tonen ändrar inte karaktär när man grejar med kablar och kontakter. Batteriet har gått 3-4 säsonger, och fick laddning förra vintern, det står på laddning nu med en tveksam laddare. Det kan vara vettigt att skaffa nytt! Serienummer på motorn är 09840923 Jag har en multimeter men ingen vidare elkunskap men säkert någon kompis med mer kunskap, men vilka värden man letar efter vet ingen och visar den inga värden kanske det är så det ska vara. Kan det vara så enkelt som dåligt batteri? Min lilla handbok till motorn säger inget om varning för batteri. Boken säger att ett ihållande ljud är temperaturen. Kan man tänka sig att man får "varning för hög temp" när tempgivaren gått sönder? Tack på förhand
  3. Tacksam för hjälp! Förra sommaren började summern tjuta oregelbundet och med lite olika toner, Vi kontrollerade oljenivå och skvallerstråle och inga fel, vi startade om motorn och tjutet försvann. Men nästa båttur började den tjuta igen och vi stängde av motorn, när vi sedan vred på tändning tjöt den hela tiden och om man peta försiktigt på nyckeln kunde man få det att försvinna en stund, jag tänkte direkt glapp i tändningslåset. Jag har nu fått hem det nya tändningslåset med hela kabelhärvan till gasreglage och bak till motorn, jag har kopplat in precis som det förra va inkopplat. När jag satt in batteri och ska vrida på nyckeln får jag ett klart och fint pip som det ska vara, en ton för att bekräfta att systemet fungerar, men efter några vrida på nyckeln och slutmontering i panelen får jag tillbaka det konstanta tjutandet.. Mercury 50hk (3cyl) 1995 Nu har jag kontrollerrat alla kabelskor och kopplingar men det slutar inte tjuta! Snart tar jag fram avbitaren och summern åker i soporna Någon som har en idé? Tack
×
×
  • Skapa nytt...