Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025

DanneJS

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om DanneJS

  • Placering
    Kadett
  1. Hej, Ska byta ut min sötvattentank pga en läcka. Den gamla tanken satt fast med skruvar skruvade rakt in i tanken sen via ett vinkeljärn ner till två skruvar i durken. Nu har jag köpt en ny tank men tvekar till att skruva hål i tanken. Hur fäster man bäst tanken?
  2. Hej, Någon som vet var man kan köpa det? Spällen i mina silent choice T-korsningar har gått sönder och lossnat så jag behöver nya, även en ny diverter för att styra spjället på en sida. Finns helt nya T-korsningar ink styrning av annat märke på Hansen Racing för 8000 kr men det känns dyrt. Tänker att man kanske kan få tag i reservdelar via någon återförsäljare, i värsta fall från USA. Någon annan som har haft liknande problem?
  3. Hej, Nu har jag köpt 8 liter av Mobil oljan eftersom det verkar fungera enligt alla parter. Syntetisk 15W-50 olja för marint bruk hittade jag ingen. Vill helst att oljan ska följa specifikationerna Volvo rekommenderar så exakt som möjligt.
  4. Det är en bensinmotor från 2004. Manualen säger minst API klass SH och både Volvos syntetiska och Mobils har klass SJ så det låter lovande. https://www.oljemagasinet.se/index.php?route=product/product&path=147_148&product_id=2103 Oklart vad skillnaden på MC oljan är exakt, vad de gör för våtkoppligen... Men jag ska maila och fråga oljemagasinet.
  5. Hej, Jag ska byta olja i min nyinköpta Chaparral 265S SII men tycker Volvo Pentas helsyntetiska 15W-50 olja som kostar 1420 kr för fem liter är extremt dyr! Kommer kosta mig ca 2000 kr att byta olja (ca 7 liter med lite i reserv). Nu har jag hittat Mobil 1 Racing 4T 15W-50 Helsyntetisk med samma API klassning som Volvos olja. Denna kostar 419 kr för 4 liter, totalt 735 kr för 7 liter. Denna olja är dock för motorcyklar, men det bör väl inte spela någon roll. Vad tror ni?
×
×
  • Skapa nytt...