Jag är alltså spekulant och de bytte propparna då det var fel proppar som satt på efter ett drevbyte.....
Motorerna har skötts av auktoriserad verkstad och all dokumentation ser bra ut.
Har kollat på en 37 fots båt med dubbla KAD44. Vid provkörnings så varvade de inte upp mer än 2900 rpm vilket var konstigt tyckte jag. Efter propellerbyte så varvar hon normalt 3800 men vi får ändå inte upp henne i fart utan hon stannar på ca 25 knop. Nu är det en ganska tung båt ca 8 ton men den borde ändå upp runt 30 tycker jag. Kan någon tipsa om vad det kan vara - ska göra ett kompressionstest men hur vet man om kompressor/turbo är slut. Motorerna har gått ca 800 timmar.
Tacksam för svar
Har en EVC kontroll panel där själva ratten som kontrollerar allt börjar bli sliten. Den hackar och hoppar över....
Är det någon som vet om den går att byta eller är det bara att köpa nytt för nästan 6000 kr.
Hej
Har en Bavaria 27S 2008 och ska montera värmare.
Kan någon ge tips om placering av värmare, utblås i kabin och sittbrunn, avgasutblås etc.
Funkar säkert med info från 28 och 29 också
Tacksam för svar.
//Marcus
Hej
Hakar på den här tråden med förhoppning om svar.
Har en Bavaria 27S 2008 och ska montera värmare - kan någon ge tips om placering av värmare, utblås i kabin och sittbrunn, avgasutblås etc. Tacskam för svar.
//Marcus