Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025

tfo03

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om tfo03

  • Placering
    Kadett
  1. Möjligt men det står i instruktionsboken att man kan spola igenom systemet utan att starta motorn...
  2. Ja jag körde med den men jag funderade eftersom de har gjort denna konstruktion borde den inte fungera bättre än en muff
  3. Hej jag undrar hur spolanslutningen fungerar. Ska jag ansluta vattenslangen där när jag ska provköra. Jag fick inte till det? Jag ser att det finns gängor så man kan ansluta slangen där. jag tryckte dit slangen men det kom inte fram någe vatten. Den nedre anslutningen ska det vara vad jag förstår. Någon som vet mer? Mvh Foppa i Falun
  4. Tack för bra svar! Bara bita i sura äpplet. Jag renoverade en Crescent 465 80-talare till mer eller mindre nyskick! Den tyngsta delen var att fixa så att båtens skrov blev bra. Det blev mer än 100h jobb på den båten. Dock blev resultatet kanonfin båt. Lite lättare med en nyare båt. Tack för hjälpen "gubbs"!
  5. Hej! Jag behöver lite tips och råd! Jag har en 5år gammal seamaster 175. Bottenmålad med alla konstens regler. International gelshield (epoxy). International fartygsfärg de första åren. Och biltemas antifouling färg de två sista säsongerna. Jag vill inte måla med antifouling färg. Jag har båten hemma på vagn och åker dit jag vill med båten. Båten har jag införskaffat från Göteborg, av den anledningen målades båten med antifouling. Jag har absolut inte behov av detta numera. Även om båten ligger i saltvatten ca 10dagar/år. (Jag vet att det finns medel att ta bort färgen med. http://www.hjertmans.se/produkter/batvard-farg/fargborttagning/paint-glue-remover-1lit) Nu till min fråga. Kan jag måla över den gamla färgen med annan "fast färg" typ 2 komponent, utan att behöva ta bort antifoulingen? Mvh Foppa i Falun
×
×
  • Skapa nytt...