Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025

gundeboy

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om gundeboy

  • Placering
    Landkrabba
  1. Enligt förra ägare 3 år gamla, ser fina och nästan nya ut utanpå men ingen aning inuti
  2. Hej! Tack för att jag fick vara med och leka på det här forumet. Har lite problem med min nyinköpta båt som jag tänkte kolla om någon har några bra tipps om. Ska försöka börja från början och ursäkta att jag inte kan så många båt termer men ni förstår nog säkert. Båten är en formula 26 med 2st vp 260 motorer från ca 86. Båten har inte gått så mycket den här säsongen, körd från landplats till hamn, gått på tomgång ett par gånger och sen har jag kört den vid två tillfällen på ca 10 distans och 5 distans. Felet jag märkte va att starta fint kall och sen när man körde och slog av dog en maskin. Upptäckte att förgasaren hade vatten i ovankant (kommer från vevhusventilationen via flamskyddet) Upptäckte att det va lite kaffe latte i oljelocket och lite lite gran i ventilkåpan. Kolla olja och sticka men inget vatten i motorn. Koppla ur slangarna till förgasaren och torka rent förgasaren och motorn går hur bra som helst. Har normal oljenivå i motorn och inge glykol försvinner ur expansionskärlet. Läste på någon amerikansk sajt att det va vanligt att det blev kondens i ventilkåporna och att det berodde på att båten kördes lite. Tänkte som sagt kolla vad ni tror,kan det vara så enkelt att en rengöring och ny olja gör susen eller är det något annat? Den andra motorn ser jag inget i och den går bra. Hur kan det bli så pass att det fuktar ner förgasaren så det går dåligt? Skulle en pcv ventil hjälpa mitt problem? Mvh Andreas
×
×
  • Skapa nytt...