Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024

jacke25

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jacke25

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

432 profilvisningar
  1. Jag vet inte. Det är enda skillnaden jag ser. Såna där hubbar byter man inte?
  2. Nej jag vet inte bäst själv, detta är inte mitt område alls faktiskt. men att byta propeller är ingen större match. Blir mest brydd när jag köper en propp som ska matcha den gamla inte funkar byter och den andre gör likadant.... om man tittar på bilderna sitter gummit längre/djupare in än originalet. Det spelar Ingenroll eller?
  3. Jag förklarar ju att propparna ser likadana ut samma siffror som original, dom hamnar på samma avstånd precis som original . Vad ska jag då på med för brickor?
  4. Nej har inte hållit på mer med detta, jag blir mest less, Vad ska annars vara paj? Propellerna är identiska förutom att gummivulkningen sitter djupare på dom här nya.
  5. Det är en distans och en bricka innan muttern dras åt, går knappt göra fel. Provkörde gamla 25-27 knop svängde osv = inget slir.. på med den andre nya jag fick hem Betedde sig lika som den första jag fick, slira så fort jag börja gasa på. Tillbaka med den gamla inget slirande. Med den gamla menas med original proppen som suttit 17 år. Ska be drev.se ta tillbaka sina propellers och betala tillbaka degen.
  6. Ajjemen för det där slip gör inte gamla propellern speciellt inte på platt vatten, möjligtvis i hög fart och sväng.
  7. Okej ja det kanske är en hel batch som är dålig. Okej, Men vad ska det annars vara som slirar?
  8. Jag blir mest brydd och lite tröttsamt är det. Original proppen går bra lite stött därav bjöd jag farsan på en ny. Men det verkar inte funka. Dessa 2 släpper så fort man börjar gasa på.
  9. Ja det är lika siffror så den ser likadan förutom den där packningen.
  10. Tjena köpte ny propeller till farsgubben, Efter bytet slira det när man börjar gasa på och speciellt vid last sänkte även ner motorn ett hack utan resultat, Bytte tillbaka till gamla gick som en klocka.. Stigning Diam Passform, allt är lika så inget konstigt där. Efter lite googlande får jag upp gummibussning/packning i propeller navet. Mailar drev.se att gummivulkningen sitter betydligt längre in på deras nya. Kan bli så på en av 1000 vart svaret och en ny skickades. Får en ny som ser likadan ut och slirar till förbannelse.... Går det åtgärda själv? Vad gör man... Gäller en Yamaha 30hk -03
  11. Hej Provar på lite expert tips här Det är farsans motor som lät dåligt vid tiltning knacka och hade sig, sa åt han att det förmodligen är taskigt med hydralolja i den men som aldrig byttes så i slutet på sommaren fick han inte upp motorn, tilt motorn bara lät och till slut så gav även den upp låter ingenting när man trycker på knappen . Antagligen gick väl det nån säkring? Fick endå upp båten med motorn nere när vattnet var tillräckligt högt Kolla instruktions boken och där fann han en ventil som skulle dras 2 varv för att kunna lyfta motorn manuellt med muskelkraft, men givetvis var det bara kex av den skruven Så nu står han där med ganska hjälplös Vad kan man göra i detta läge? Har läst överallt att motorn ska vara full tiltad när man fyller på olja, kan man fylla på endå? Har ni nå tips och tankar skriv gärna en rad
×
×
  • Skapa nytt...