Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024

Tullisjr

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Tullisjr

  • Placering
    Kadett
  1. Hej! Hur har det gått för dig, fått någon förgasare? Var beställde du du ifrån å vad kostade den? Länk?
  2. Tycker det med. Men är rätt art.nr på kartongen så inte mkt man kan göra... Vi var ute å körde i helgen men han gick inte rent, antagligen alldeles för fett. Vi laborerade en hel del med tändningen osv. Men det löste inga problem. Bytt tillbaka till standard munstycke igen å nu går han rent på tomgång igen. Har inte varit ute i sjö å provat mer...
  3. Hej! Fick hem de nya delarna idag å de kom snabbt på motorn, tog ca 1h å byta reedventilen å munstycke. När vi jämförde reedventilerna imellan kunde jag absolut inte kunna se några som helst skillnader. Å huvudmunstycket vi fick var ett .068 i stället för .066. Men hoppas inte detta ska spela någon roll. I morgon blir det provstart å justera in lågfarten. Förhoppningsvis hinner vi sjösätta å prova denmed. Återkommer när jag vet mera!
  4. Hej! Nej var tydligen lite leveranstid på delarna, borde dyka upp under nästa vecka å hoppas jag kan montera dem helgen därpå! Beställde från Borås Marin
  5. Hej superbra info! Kunde inte hålla mig så beställde hem ny reedventil och munstycke! Hoppas det hinner komma innan helgen Återstår att se Återkommer med ny info efter detta är monterat å provkört!
  6. Är tvåcylindrig. Har kollat samma grej å som sagt verkar vara det som skiljer. Finns ju ett par olika förgasare men eftersom de har samma reservdelar så borde de ju inte skilja något i storlekar. Bara konfigurationer om det är manuell eller elektronisk bränslepump? Tog in priser på reedventilen å den kostar 1350kr~, så det är ju överkomligt.
  7. Hej! Införskaffade mig en HR 435 med en Mercury 30hk 2-taktare från 2003 i våras. Båten går riktigt bra med 2-3 personer i båten å har en maxfart på ca 20 knop då, men han är rätt seg i accelerationen. Problemet är att jag skulle vilja dra ring efter båten men då orkar han inte riktigt med. Så till min fråga. Vad finns det för grejer vi kan optimera? Båten har inte eltilt, men har monterat SmartTabs, självjusterade trimplan och den går bra mkt bättre i vattnet. Propellern har 14" stigning. Har hört att 30 och 40 hk är samma motor men bara olika munstycke i förgasaren, stämmer det? Trottelkammen öppnar inte heller förgasaren fullt, ska den göra det? Tar gärna emot mer info om motorn, sprängskisser å annat kul man kan ha nytta utav! /Martin
×
×
  • Skapa nytt...