Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024

maniliki

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om maniliki

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej, Jag skall snart ta upp min båt och är i behov av stöttor. Som alternativ till stöttor tänker jag att jag kan använda klossar av trä. För att förbereda detta så hade det varit bra att veta måttet i höjdled mellan kölen och underkant respektive sida på skrovet. Någon som känner till detta mått?
  2. Tack för manualen Thomas-1. Efter läsning antog jag att det endfera kan vara EDC:n eller laddlufttempgivaren. Mätte upp givaren vilken verkade visa riktiga värden men också lika som i BB motor. Detta vid kall motor. Jag plockade BB EDC och testade att köra men samma problem visade sig. Tom på idéer vad gäller felsökning så kopplade jag bort trimchippet och då försvann problemet. Nu återstår en längre test för att verifiera felet.
  3. Det stämmer, i och ur vid konstant varvtal. Fenomenet finns tydligt beskrivet i verkstadshandboken vad gäller bla 43:or och kallas oscillerande.
  4. Hej, Detta är min första fråga i forumet. Efter att det gått ett antal månader med en katastrofal första båtsäsong så skulle jag vilja kolla om forumet kan hjälpa mig med ett av mina fel. Båten har dubbelmonterade KAD44P-A och på SB motor så går kompressorn konstant i och ur vid tex 2000 vpm. Samma fenomen kan uppstå i hela varvtalsregistret 1700-2600 vpm. Vid kallstart så går kompressorn konstant till motortemperaturen uppnått ca 50 grader. Vad jag förstår av verkstadshandboken så är det vartal, tryck och temperatur på laddluften som styr kompressorn via EDC:n. Vad gäller givarna så kan jag endast hitta en slang som går från insugsröret till EDC:n. Övriga givare hittar jag inte. Är det någon som vet hur felsökningen skall göras eller direkt kan säga var felet ligger?
×
×
  • Skapa nytt...