Gå till innehåll
fredag 27 december 2024

Fredrik84

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Fredrik84

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tog isär vro-pumpen och membranen var hela och fina, men de var en o-ring som går in i oljepumphuset som var dålig, tvivlar på att de är de som är felet. Ang termostaterna så är dom urmonterade av tidigare ägare. Har haft motorn i tre år och dom två första gick den bra. Vet inte varför han tog ur dom, tydligen många som gör de...?
  2. Ska ta isär pumpen och kolla membranet, hittade repsats. men lite skumt att att den går bra på höga varv
  3. Lite mer info. De kan vara så att den surar på tomgång och sen dör, men jag har inte hittat några justerskruvar! Den drar mkt bensin och luktar även soppa men dessa motorer är ju inte känd för att vara snåla så jag vet inte om de är något fel... Ang vro pumpen så var jag ut å kikade och bensinslangarna är anslutna men inte kontakten till pumpen, troligtvis är elmotorn bara till oljepumpen och bensinpumpen går på vacuum, för de går en tjock slang från pumpen in i vevhuset...
  4. Har en Evinrude 120 från 85-86 som började strula förra sommarn. Efter några sekunder på tomgång pyser den till och dör. Rev ner förgasarna och ultraljudstvättade dom, kollade reedventilerna, ställde in tändningen och förgasar synkning men ingen skillnad. Jämn och bra komp. Gick bra på land med vattenmuff men samma problem när den kom ner i vattnet. Går jätte bra annars och varar ut som den ska. Kan de vara lågfartsdelen i statorn som är dålig? Någon dom har nån bra teori En sak till: Vro pumpen är bortkopplad men den har inte ersatts mot någon annan pump! Funkar de bra ändå på dom här mindre motorerna? Har sett att vissa monterar andra pumpar när vro pumpen tas bort. (Den var bortkopplad när jag köpte motorn och den har fungerat bra tidigare) Mvh Fredrik
×
×
  • Skapa nytt...