Gå till innehåll
fredag 10 januari 2025

Andreas86

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Andreas86

  • Placering
    Kadett
  1. Lånar tråden lite, har bytt bränslefilter efter tank och bränslefilter i motorn och tömt ångseparatorn på en yamaha 115 från 2007, tänkte vänta med att fylla systemet igen till våren, när man återfyller filter och ångseparator så antar jag att man trycker på blåsan och samtidigt luftar vid ångseparatorn till de i te kommer någon luft?
  2. SB och BB tamp är ny begrepp för mig vad betyder de?
  3. När jag läser om rekomendationer vid bojförtöjning läser man oftast att man ska sätta 2 förtöjningstampar schaklade i bojen och 2 linor från fören till brygga. De flesta båtar jag ser (och även jag) som ligger förtöjda med akterboj på västkusten förtöjer med en lång tamp från brygga genom ett block i bojöglan till akter och två tampar i fören till brygga och drar sedan ut båten genom att dra i tampen som går till bojen/akter. Tycker själv att de känns bra att man får ut båten en bit från bryggan genom att göra på detta sätt, men de kanske är fel? Vad är era åsikter om dessa två sätt?
  4. Är de väldigt viktigt att man får ringen i rätt position med "hullingarna" mot bryggen eller kommer den dra sig rätt när de rycker o sliter i ringen?
  5. Har fått ny båtplats och behöver eventuellt sänka ner en ny 70 kg, hur går man tillväga med denna otympliga ring? Tips/trix?
×
×
  • Skapa nytt...