-
Innehålls Antal
10 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
2 NeutralOm svenskturboservice
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
582 profilvisningar
-
Vi på Svensk Turboservice AB har även Renoverat direkt åt -Volvo Penta- i över 10års tid. Mvh
-
Vi på Svensk Turboservice AB har utbytesturbo till din motor för 5980 + moms. en renoverad turbo från oss håller precis samma toleranser och mått som en fabriksny turbo. På turbon till din motor håller den till och med högre kvalitet vid renovering en vid nytillverkning, detta då vi pressar i helt ny radie i rostfritt i turbinhuset, vilket gör att du ej kommer få problem med rostbortfall. Din turbo kommer även lackerad i original grön penta färg. Mvh Svensk Turboservice AB
-
Ser att du skriver - "Fyllde till max innan första starten". Körde du då runt motorn och fick ur all luft ur kylsystem ? Annars är det med största sannolikhet så att luften har gått ur och vätskan tagit dess plats. Om du har luftat osv . 1. kolla oljan, Har den gått med luft i systemet finns risk för varmgång i toppen - ( Kan resultera i vatten i oljan ) 2. kolla eventuella läckage. Mvh Svensk Turboservice AB
-
Vi på Svensk Turboservice AB har en trevlig uppgradering till AQAD40. Turbon har större kompressor och mindre turbinhus en original, samt ett modernare kompressorhjul. Med denna uppgradering får du tidigare laddtryck , samt att den ger luft längre upp i registret. detta medför att du har högre effekt på toppen , Och eventuellt medför detta att din motor orkar varva ur ordentligt. Mvh Daniel Jyrnäs // Svensk Turboservice AB
-
Tjenare , Angående "rosten" i radien på turbinhuset. När denna rostar sönder får du ett för stort spel mellan Turbinhjul och turbinhus , Detta leder till att mkt av avgaserna läcker förbi utan att utföra något arbete, Som resultat får du en turbo som laddar mindre och senare. Jag rekomenderar starkt att du byter ut turbinhuset, då detta kommer göra dag och natt på ett så här slitet turbinhus. Det du har sittandes där idag, kommer inom en relativt snar framtid vara "förbrukat" och radien blivit allt för stor, Och du kommer få plocka av aggregatet igen . Mvh Daniel // Svensk Turboservice AB
-
Vi som arbetar med att just renovera turbo använder rostlösning, samt värme. Även en hel del slag med don. Sen när det kommer till videon som är postad här ovan finns givetvis många andledningar till att en turbo rasar. exempel 1 - Det har blivit "kox" bildning inuti lagerhuset , Dvs du har fått reducerade oljekanaler, Vilket slutar i otillräcklig oljesmörjning och haveri. att byta lager löser då tyvärr inte problemet, ofta ser vi också krokiga turbinaxlar , tätningsspår som är slitna, för stora lagermått osv osv.. och att montera ihop en turbo med nya distanser, utan att göra en viktbalansering är inget att rekomendera. MVH // Svensk Turboservice AB
-
Inte så att ni har utbytes eller nya turbo till D3 190hk samt ev wastegate delarna? Åker på att byta på en kundbåt nu och Pentas 19866,25kr är ju mindre kul... Nästan komiskt det du skriver om VNT Turbo Man kan ju undra hur sådan utrustning hamna i båt där man i regel ligger länge på samma varvtal. Flera timmar ibland Du har helt rätt! VNT Turbo bör absolut inte sitta i en båt. Visst har vi utbytesturbo till D3, Turbo.nr - (763263-5) Pris 5.380:- ex moms. Kan glatt meddela att vi har utbytesturbo till alla marinmotorer. även renovering av pentas kompressorer. Du når oss på - 031 58 18 10 - Mvh Svensk Turboservice AB
- 36 svar
-
- 1
-
Vanligaste problemet med Turbon på dessa motorer är rostbildning i turbinhuset. detta leder till att spelet mellan turbinhjul och turbinhus blir för stort, och detta sänker effektiviteten avsevärt då avgaserna "smiter" förbi utan att tvingats utföra något arbete. Detta kommer successivt under årens gång, och är inte alltid något man tänker på. Men i 9 av 10 fall så är radien förstorad om aggregatet har suttit där en längre tid. Mvh Svensk Turboservice AB
- 3 svar
-
- 1
-
Om vi ser till D3an, och alla andra dieslar med "vnt turbo". ( variable nozzle turbines ) Så rekomenderar vi på - Svensk Turboservice AB - att aldrig ligga på samma varvtal för länge, Då detta leder till att det blir sotbildning över själva "vingarna" som styr avgaserna. detta i sin tur kan leda till att det kärvar eller faktiskt blir helt stumt. Själva "vingarna" följer varvtalet (mer eller mindre). så ett varierat varvtal kommer spara er mkt beskymmer när det gäller turbon.