Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025

LasseNice

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om LasseNice

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej Claes, det har jag inte kollat.Nu har jag hamnat i det läget att "allt" måste kollas... Efter mitt senaste inlägg har jag monterat en ny stator - samma fel så man undrar ju som sagt ifall den inte får bränsle som det är tänkt. Det konstiga är att trots ny stator överladdar den upp till drygt 16 volt. Kan inte fatta detta - nån som har en idé på det? Mvh Lars
  2. Hej, min båtmotor vill plötsligt inte leverera.Köpt begagnad nu i vår. (En ägare sedan ny och bara sötvattenskörd, lite timmar) Fenomenet är följande: startar lätt och fint, går bra på tomgång och upp till ca 2500-3000 varv. Därefter "går den i väggen" - har googlat en hel del och sett flera inlägg som påminner om detta. Har felsökt på kablarna till VRO och tempsensorn (dragit ur dem separat - ingen skillnad) Eftersom motorn stod och droppade bränsle efter första provkörningen (då den fortfarande gick bra) så trodde jag att det var nån nålventil som inte höll tätt.Bytte då samtliga nålventiler och flottörer + rengöring av förgasarna. Har fått låna en fabriksny CDI som jag provat att byta -ingen skillnad. Under resans gång noterade jag att motorn överladdar ända upp i 16,3 volt. Bytte även likriktaren/regulatorn - ingen skillnad varken på motorgången eller överladdningen. Känns som det ända som kan återstå (förutom kabelbrott, taskig kontakt etc) är statorn eftersom den överladdar. Eller är det någon vänlig själ som har nån annan idé, eller känner igen felet? Brukar VRO-pumparna "tjuvläcka" bränsle? Mycket tacksam för svar! Mvh Lars
×
×
  • Skapa nytt...