Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025

_kim_

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om _kim_

  • Placering
    Landkrabba
  1. Då är det nog rätt kört att kolla limporna. Men man kan väl inte gardera sig mot allt helt enkelt Funderar även på motorkassetten som Orrskär använder sig av. Ser man denna på något vis ? Mitt otränade öga såg inget annorlunda när jag kikade ner på motorerna. Något med den som kan strula ? Har för mig jag hörde om någon som mätte ibland så att motorn inte "sjönk" så att säga ? //Kim
  2. Har en bil som dricker riktigt ordentligt med bränsle, och visst är det som du säger. De stora pengarna ligger inte där så att säga. Men då jag inte har ens en aning hur mkt bränsle de kan tänkas ta så vill jag ändå kolla så det inte är allt för extremt. Men enligt Ivan65 exempel så får man väl räkna med ett par liter/NM kanske ? Att sköta service och underhåll själv är ju tanken, ska klura lite på vad service på motorer och drev kommer kosta årligen. Får se till att ha med någon lite mer kunnig att kolla på båten, men är det lätt gjort att kontrollera limporna på plats så att säga ? Något annat speciellt jag bör kolla på denna båt och dess motorer/drev ? Hur kan fartresurserna tänkas vara ? Topp och marschfart ? Säljaren är en handlare som inte har så bra koll på dom grejerna, därför jag får fråga er. //Kim
  3. Tjenare! Jag är på gång att ev köpa en orrskär 27 med dubbla Volvo Penta AQ151 och 290 drev. Är lite tveksam till dubbla bensinare då jag antar att dom kommer dricka rätt ordentligt med soppa ? Hur mycket får jag räkna med ? Dyrt i övrigt att serva och underhålla dessa motorer och drev ? Övriga tankar och erfarenheter angående dessa ? //Kim
×
×
  • Skapa nytt...