Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024

HHurtig

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    21
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om HHurtig

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

429 profilvisningar
  1. Hej alla! Min svåger har problem med kylningen på sin Mercury Optimax 75 -14. Båten stod efter vinterkonservering på land hela förra året. Motorn har gått totalt 15 timmar sedan ny. Vid sjösättning i veckan så kissar motorn inget kylvatten, upp med båten igen och igår bytte vi impellern på den, dock utan framgång, problemet återstår. Vi har blåst rent med tryckluft men ingen skillnad. Någon som har någon ide på vad det kan vara? Alla tips mottages😃 tack på förhand!
  2. Har en VP 225F från 1986, har inte fått båten i sjön än men startade den med trädgårdsslangen ner i slangen för vatteninsuget. Inget konstigt i övrigt men märkte att högra limpan blev mycket varmare än den vänstra. Kan det bero på för dåligt tryck på vattnet eller vad kan det vara. Har såklart ny impeller för iår som vanligt. tips på vad det kan vara?!
  3. Tusen tack för info, hmm det här kan bli tajt, är det omfattande att plocka av hela framrutan inför vinterförvaring? Gör ju hellre det och mys fixar inomhus under vintern än vårrustar i snålblåst 3 helger i rad Då köper man ju en 30-40cm kan jag tänka mig? Har aldrig monterat bort rutan men misstänker att det är en del jobb iaf.
  4. För övrigt en riktigt bra båt!
  5. Båten är 191cm upp till toppen av rutramen. Jag har en amatörbyggd båtupptagningsvagn som bygger ytterligare 40cm i höjd så jag skulle aldrig få in den. Beträffande längden får man lägga till ca 60cm som 290dp drevet bygger utöver de 21foten.
  6. Jag kan mäta ikväll när jag är hemma. Hör av mig senare
  7. Säkerhetsbrytar både på fjärren och separat till spelet vilket man alltid bör ha. Jag har kört det i två år utan minsta problem. skulle aldrig betala de pengar som tillverkarna av spelen vill ha i sverige, är ju dessutom tyvärr bristande kvalite på dem också. Har en bekant som fått byta sin fjärrmanövrering till sitt Lewmar 2 gånger pga att den slutat fungera.
  8. Jag har haft precis samma problem, hittade tillslut felet som var en vacumslang med sprickor i. Efter byte av alla slangar gick den som den skulle igen.
  9. Kan tipsa om denna. Jag köpte den och kopplade in till vårat South Pacific 800f. Hur bra som helst, med lång räckvidd. http://m.banggood.com/50ft-Wireless-Winch-Remote-Control-Kit-For-Jeep-ATV-SUV-UTV-12V-Switch-Handset-p-977408.html
  10. Lyckas inte få upp någon bild på den:(
  11. Tack för svaren. Någon som har koll på vad det sitter för förgasare på aq225f?
  12. Har en solcellsventilator med batteri från biltema. Satte dit den förra våren, fungerar hur bra som helst, har inte haft något läckage. Märkte förra veckan att den dessutom stått på hela vintern, blir ganska många timmar totalt
  13. Hej alla, har ett problem jag skulle behöva hjälp med. När jag tex backar ut från bryggan och sen lägger i framväxeln så dör motorn, händer även ibland när jag lägger i växel efter att ha legat i neutral ett tag. Någon som har några tips, motorn går som en klocka i övrigt. Motorn är alltså en VP AQ225F 5.0L V8 -86, är väl GM-block från början. Tack på förhand! //Henrik
  14. Varvräknaren vandrar till och från ibland med flera tusen varv i skillnad utan att motorns varvtal ändras.. Vad kan detta bero på? Behöver jag byta någon givare. Motorn i fråga är en VP AQ225F från 1986. Bifogar en liten film. Någon som har en aning om vad det kan kosta i delar att göra en total ompackning av ett 290dp-a drev om man utför allt arbete själv?
×
×
  • Skapa nytt...