KaptenEvin
Medlemmar-
Innehålls Antal
22 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
2 NeutralOm KaptenEvin
-
Placering
Kadett
Contact Methods
-
Webb
http://www.kaptenevin.se
-
Ring propellertrim på Långholmen i Stockholm supertrevliga och kunniga, rekommenderas.
-
Länkar till en sida som har piratdelar till volvo penta. En sida finns den med bild, den andra sidan finns samma artikel (utan bild) dock lägre pris Länkar härifrån
-
De finns en del båtar som jag ändå lägger i samma fack som sturpulpet. Med några av dessa val
-
Kolla med MMS, Micab länkar härifrån under dagens datum 2015-05-12
-
20:- spänn för en sats till drevet är inget att klaga på, så ber du dom skicka det i ett brev. Vad kan det kosta 20:- spänn till? Då är det dyrare att starta bilen. länkar härifrån under dagens datum: 2015-05-12
-
Har ni någon speciell modell ni vet som ni skulle välja om ni fick?
-
Styrpulpet-båt är det något att ha tycker ni? Vad ser ni för användningsområden för en styrpulpetbåt?
-
Jag skulle säga att de flesta här inne verkar partiska på något sätt. Känner folk som året runt pendlar med både Yamaha och Evinrude E-tec utan några som helst problem. Fel kommer alltid att finnas på alla motorer och märken. De jag känner lite bättre har E-tec och de har aldrig haft problem med året runt körning. De som rekommenderas är att man ställer om dom till att gå på en finare olja. Jag känner också folk som har fått problem med E-tec, inget konstigt med det förekommer som på alla andra märken. Samma med Yamaha folk som kör problemfritt och folk som får problem. Jag skulle välja efter vilka företag man kan vända sig till och hur servicemedvetna de är. Så här när alla marinverkstäder har häcken full får man en bra uppfattning om hur man kommer bli behandlad som kund. De är nu de är som mest stressade över alla båtar som ska bli klara för sjöstättning. Om jag var du skulle jag ringa och fråga lite för att se hur servicegraden är, hur du blir bemött. Det är inge kul att stå där när semestern ha börjat och man inte får någon hjälp. De kan vara en aspekt.
-
Ring och fråga vet ja, eller skicka mail
-
Vad är det för drev? Volvo Penta eller Yanmar?
-
Det ända som jag har använt som jag tycker är värt att nämna är som någon annan använt. 3Ms produkter för polering. Man får lägga en slant extra på produkterna men det gör jag hellre än att bli missnöjd med jobbet bara för att jag snålat på produkten. Ska skaka fram lite bilder på min sambos morbrors båt som är blå men nästan var vit av alla repor. Där våtslipade man lite också. Men mina flaskor 3M användes
-
Vart är det mer exakt?
-
Var en fråga rörande ämnet igår. http://www.maringuiden.se/forum/topic/76670-t%C3%A4ta-avgasb%C3%B6j-yanmar/ Grejen med muffen är att den att den inte är en vanlig nippel som man kan köpa vart som helst. Har nu medans jag skrivit detta gjort ett lite längre innlägg som jag hoppas kan hjälpa dig. Här länkar jag det ( http://kaptenevin.se/2015/april/yanmar-avgaskrok-ys-8-12-2.html )
-
Jag har kollat mycket på Beta (kubota block) här är ett par länkar som du kanske kan ha hjälp av. Volvo Penta --> Beta Installationsritninga Beta ska ha adapter för Volvo Penta 110S Skulle inte tro att du behöver vara orolig för varvtalet, finns många exempel på folk som bytt från gamla motorer med bla. 110S drev där det inte har varit några problem. Men för att vara på den säkra sidan så skulle jag ringa den verkstaden som du bestämmer dig för att använda eller den återförsäljaren av motor om du bestämmer dig för att göra allt jobb själv.