Gå till innehåll
lördag 08 mars 2025

seglardan

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om seglardan

  • Placering
    Landkrabba
  1. Jag använde ingen lack eller något annat. Jag har fräst ut nya spår och lagt i ny Sika, ingen rengöring. Jag har tidigare tvättat däck med såpa, ca. 6 månader tidigare.
  2. Jag har (eller har haft) ett mycket gott förtroende för Sika och deras produkter. Det här ärendet har dock hanterats mycket illa, men det är klart att det kan bero på att jag har pratat med fel person. Jag tror att så länge vi håller oss till fakta så är det väl bra att belysa hur ett företag agerar. 1. de har under sex månader inte återkommit en enda gång trots stora problem med ett kladdigt teakdäck. 2. de har inte bemödat sig att ringa till grannbåten trots att de fått telefonnummer och de har kvar tuben (vilket borde vara av betydelse för att spåra produktionsbachen) 3. de lovade mig ersättning då jag utförde jobbet själv vilket var betydligt mer arbete än vad man kan tänka sig. Det har inte utbetalats. Det är ju i vart fall hoppfullt att ni har fått bra support av Sika - låt oss hoppas på de bästa.
  3. Jag har lagt i Sika på min segelbåt som inte härdar. Vi är dessutom två båtar på samma brygga som har samma problem. Jag har fräst ur nytt spår och lagt i ny sika, så det är inget problem med kemikalier. Jag har många gånger hört av mig till Sika och varje gång lovar dom att återkomma och hjälpa mig, vilket aldrig sker. Dom har tagit prover på Sikat i juni och lovade tom att ta bort det gamla, vilket dom inte gjorde. Dom ändrade sig och sa att jag skulle få betalt för att göra det själv. Dom har givetvis inte betalat ut några pengar trots att det nu är tre månader sedan. Jag ringde tom till Kenneth Baggström, VD för Sika. Han lovade att Sika skulle återkomma under veckan. De har dom naturligtvis inte gjort. Är det någon mer som har problem med: 1. att Sika ignorerar sina kunder 2. Sika som inte härdar
×
×
  • Skapa nytt...