-
Innehålls Antal
17 -
Gick med
-
Besökte senast
-
En sån har jag till min flyttbara 50W-panel, sitter monterad under tak iofs men är den enda kontakten som inte kostar skjortan och dessutom med minst kortslutningsrisk.
-
Hade samma problem med min motor, kändes "orkeslös" efter den blivit varm och man slog av på gasen för att sedan gasa på igen, spolade ur sjövattensidan baklänges och fick väl ur ett par dl "klägg" ur oljekylaren, efter det så sjönk motortemperaturen från 85-90C till 75-80C och det vart en helt annan motor. Luften från laddluftkylaren som är sjövattenkyld vart för varm innan backspolningen.
-
Har man Bennet tripplar kan man ju köpa deras gånglägesautomatik för en tredjedel av Zip Wakes kostnad, dessutom plug n play, man byter bara manöverpanelen så är det klart, funderar stark på köpa det själv. http://www.bennetttrimtabs.com/product/auto-tab-control/
-
Har samma erfarenhet som Rickard E, alla plattor jag har haft har slocknat pga av värmen när jag haft dom uppe på Flybridge, på den inre styrplatsen är det inga problem. Kör numera med iPad och iSailor från Transas för ruttplanering och översikt som ett komplement till den riktiga plottern och ser till att den befinner sig i skuggan när den inte används, betydligt bekvämare än ett stort båtsportkort i fartvinden.
-
http://www.mctbrattberg.se/Products.aspx Ett flertal av dessa har vi på våra gula vägfärjor.
-
Köpte en fast blocknyckel på billiga biltillbehörsaffären, kostade en bråkdel....
-
Har du kikat på Sun 33, Riviera 925 eller FLEM? En motor och axel med en marschfart runt 20kn och 25-30 på top är gemensamt för samtliga likaså kök uppe i salongen och 5-6 kajplatser fördelade på 3 kabiner. Någon av dom blir vår nästa båt
-
Förbrukningselen i min Bayliner 2858 Command Bridge -89 behövdes göras om och då passade jag på att bygga en ny elpanel. Orginal elpanel Ny elpanel Panelen består av ett 3mm tjockt två-skiktslaminat där halva tjockleken är transparent och den andra är svart, texterna graverades ur på den svarta sidan, ytterst är det en 5mm tjock lexanskiva som ger panelen styrka och djupeffekt, den röda belysningen består av röda ledstripes innanför panelen.
- 177 svar
-
- 1
-
Det kan ju bero på att det sitter 8,2l Detroit dieslar i den, tunga, stora, törstiga och bullriga. Båten i sig är det inget fel på.
-
Sea Star har en genomskinlig hydralolja du kan använda, finns på Erlandsson. //Micke
-
Perka, du får låta gumman köra båten och slita med ankaret själv Skämt o sido, min lillebror har ju skruvat Sea Ray's sista 5 åren och monterat en del ankarspel, jag kan kolla med honom om lite tips och ideér. //Linkan
-
Tänkte dela med mig av lite bilder på några av dom utförda uppdateringar jag gjort under vintern, tycker det är väldigt spännande att följa andras byggtrådar och någon kanske hittar lite nöje i det jag gjort. Orginal elpanel Ny elpanel, lasergraverat laminat bakom laserskuren plexi med röd bakgrundsbelysning Plottern skymde sikten Efter flytt av plotter var jag tvungen att flytta på reglaget åt styrbord, dock inga roliga hål... ... täckte dessa med en skiva av teak (datormusen är till en Windows platta med OpenCPN) När vi var ute och for i höstas snubblades det en del på dom olika stegen i båten varpå röd "gångbelysning" monterats Den internetanslutna kameran fyller två funktioner, övervakning och för att kunna se vad dom i salongen har för sig när man själv kör från flybridgen (sambon ramlade vid gaspådrag...) Sitter man inne och kör ser man inte ett smack akterut, backkamera löser detta när man ska backa in mellan bommar osv Första åskskuren vi körde igenom gjorde oss varse om att teakdäcket på flybridge läckte! Bort med det och spackla/måla så nu är det tätt (gör aldrig om detta arbete igen, inte ens för allt smör i Småland) Hoppas ni finner dessa bilder inspirerande. //Micke
-
Blueflow.se och Floscan.se har kompletta system, tyvärr är ju priserna höga så man behöver ju köra en del för att tjäna in utrustningen.
-
Jag köpte en -89:a, sista modellen med den rymliga inredningen. /Micke
-
Som jag skrev ovan är det dom tidigare 80-talarna som är av lite sämre kvalitet, när vi var runt och tittade skiljde det mycket i kvalitet och byggteknik mellan t.ex. en från -86 och en från -88, dom som byggdes på 90-talet och framåt är betydligt bättre byggda men dock ville vi ha den planlösningen med toalett framför förarplats och då var -89 den sista modellen och också den bäst byggda av 80-talarna.