Gå till innehåll
fredag 13 december 2024

keweri

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om keweri

  • Placering
    Kadett
  1. finns bla på Biltema, min motor är från 92, och ser mycket värre ut än din. Men det går fort om man inte åtgärdar det på en gång. hittade spray färg i samma kulör som motorn på Båt accenten. Lycka till
  2. Hej Tilt motorn har jag också problem med varje år, rostar snabbt tack vare att den ligger under vatten, och i mitt fall saltvatten. Jag borstar bort allt löst och stryker på "rost stopp". och på det lackfärg, och ber en bön att höljet håller en säsong till.
  3. Var nere en sväng till båten och mätte direkt över batterierna ,14.9v vid 800rpm. mätaren vid förarplatsen är väl inte alldeles exakt. batterierna är inköpta förra sommaren, (Tudor och Bosch) så dom tror jag är ok. Om vädret tillåter ska jag ut kommande helgen, tar då med mig voltmätaren och ska försöka se vid vilken batteri spänning den slutar att ladda. tidigare i sommras märkte jag på kylen att laddningen var ok, vid motor gång så tändes "freeze" lampan och kompresorn startade. ska då vara minst 13.2V enligt manualen.
  4. Hej alla! Hittade hit när jag googlade om laddnings problem på min utombordare. Märkte i slutet på semestern att laddningen inte gick upp till mer än 12,5v innan så hade den legat på 13,7v. Skaffade rephandboken och kom fram till att det borde vara regulator/diodbryggan. Beställde en ny på ebay som monterades 2v veckor senare. Provstartade och viola! 13.9V problemet löst trodde jag. Nu visar det sig att den bara laddar fullt när batterierna är någorlunda uppladdade, (har solceller som hade laddat upp under tiden som jag väntade på regulatorn.) Var ute i helgen med nyladdade batterier och laddningen funkade hela dagen. efter en natt med kylskåp och värmare, så hade batteri spänningen skjunkit, och laddmätaren visar bara batterispänningen 12,3V. Finns det någon som har tips, råd om detta?
×
×
  • Skapa nytt...