Gå till innehåll
lördag 02 november 2024

Trittan

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Trittan

  • Placering
    Kadett
  1. Den är helt ren. Sjösatte den för 3 dagar sen
  2. Tack för ditt svar. Motorn är stark i övrigt så från tomgång till fullt så är den som normalt den vill helt enkelt inte varva ur. Den har gått bra innan och det är min fars gamla åt så jag vet hur bra motorn kan gå. Känns som att det skulle vara en plugg eller liknande så det kommit in vatten i skrovet men jag kan inte finna någon. Vet ej hur det är med min båt en Uttern 495 från 80 talet hur den är konstruerad. Skall testa gamla stiften i helgen, jorden skall vara ok till tändspolen.
  3. Hej. Jag har en Yamaha 30 -85 som av någon anledning inte vill varva ur ordentligt. Det känns som att den går tungt och vid full gas så skall den gå mycket bättre. Jag bytte cdi box förra året men har knappt använt båten sedan dess. Nyligen så bytte jag även tändspole och tändstift. Om jag har fullt gaspådrag så händer inget extra om jag pumpar på gummibälgen för att se om den behöver mer bensin. Drar jag ut choken så dör motorn nästan direkt. Någon som haft liknande problem eller har tips på felsökning.
  4. Det var en 10mm skruv mycket riktigt. Jag behövde bara få tag i en tillräckligt lång hylsa så löste det biffen. Tack för era inlägg!
  5. Tänkte inte så noga innan det inlägget, det är allafall en 14mm hylsa, kanske 15 (osäker nu) som ser ut att kunna passa. Det är allafall inte en 22mm . Det verkar som det ska vara ovalt och har som en 6 kantshylsa i mitten för att det skall fungera. Det verkar vara ett bra stöldskydd allafall
  6. Det är olika storlekar på bygelskruven beroende på vilken motor man har, skruvstorleken på just mitt fäste på motorn är en M14 skruv.
  7. Ingångshålet är ovalt så en 14 hylsa blir för stor vid ingången, har testat att slipa ner en hylsa så den passar men då blev godset för tunt på hylsan så den håller inte för att dra loss skruven.
  8. Hej Jag har fått ärva min fars gamla båt. Motorn på den är fastsatt med ett Safequip byggellås, jag har nyckel till själva låset men jag har inte verktyget till själva bygelskruven och jag vet inte hur jag skall få ut den då jag behöver få loss motorn för att felsöka den då den ej fungerar som den skall. Problemet är att ingångshålet i bygellåset är ovalt och blir inte runt förräns efter ca 2cm längre in så man kan ej få ner en vanlig 14 hylsa i hålet tills man når skruven. Då det verkar vara ett rätt så vanligt lås till motorer så finns det förhoppningsvis någon här på forumet som vet vad man skall använda. Länk till låset http://goo.gl/CHQg1s
×
×
  • Skapa nytt...