Drabbo
Medlemmar-
Innehålls Antal
10 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Drabbo
-
Placering
Kadett
-
Låter Vettigt.. Jag får helt enkelt åka ut några ggr och se vad som händer. Jag var nere med grannen igår som är mekaniker o han tyckte att ventilationen fungerade perfekt? Men som du beskriver så låter det som styrde nya ringarna o annat har inte riktigt fått chansen att slittas in! Tack igen för idén
-
Det borde det vara då jag hällde i enligt anvisningar och sen litar jag på att oljestickan inte skojar med mig? : ) Jag har alltså bytt till ny oljepump, nya ringar och slipat dess öppning så att det är inte för trångt ( kom inte ihåg exakt mm ) sen har jag ny kam osv.
-
Det är ju en riktigt bra idé att börja med, enkelt och säger väldigt mycket. Det skall jag göra.. Här ser ni på bilden hur det sakta rinner ut olja då efter jag kört en liten stund på ca 3000-4200 varv. Märkligt?
-
Det är ju en riktigt bra idé att börja med, enkelt och säger väldigt mycket. Det skall jag göra.. Här ser ni på bilden hur det sakta rinner ut olja då efter jag kört en liten stund på ca 3000-4200 varv. Märkligt?
-
Tack för idéerna! En sak jag inte inte tänkte på var att rensa oljekanalerna när jag renovera motorn? Men eftersom jag inte hade detta problemet förra året så borde det väl inte sätta igen sig under en renovering? Igår så har jag tätat och efter dragit topp och annat så jag åker ut idag och trycker på ordentligt o se vad som händer? Återkommer gärna igen ifall något annat konstigt dyker upp.
-
Hur menar du med att mäta in gapet? Och justerar?
-
Japp jag har bytt vevaxel, nya kolvringar lagt ringarna rätt. Honat loppen mm by the book. I år har jag Ardeca PRO-tex 20-50 olja racing istället för Biltemas 10-40 som jag har haft tidigare år. Det kan väl inte ha någon betydelse?
-
Hej Jag har ovanlig högt oljetryck när jag varvar upp mot 3000-4000 varv, då det trycker ut olja ifrån påfyllings locket. Sen trycker det ut även vid vevhusutsuget. Tillomed att det kan skvätta upp olja ifrån oljestickan! Detta kan ske när jag har åkt i några minuter. Oljestickan liksom hoppar nästan av ifrån sist läge när jag kör runt 4000, detta hände mig inte förra året då jag använde båten.. Jag har renoverat nästan hela motorn sen i vintras. Bytt bla oljepump och gjort rent det mesta. Vad är det som kan orsaka ett högt tryck ifall det mesta är åtgärdat? Kom jättegärna med era idéer osv för jag är en amatör /Drabbo
-
Hej Vad är det som gör att den startar klockrent kall. Sen efter en stund körning då den blivit varm (30 min) så går den bra vid gas men låter jag den gå på tomgång så går varvtalet ner långsamt och efter några minuter så behöver jag ge lite fylligas då o då ( som om du hade en moppe som du behöver vara upp hela tiden?) När jag kollar gnistan på ex1:ans cylinder så är den blixtklar jättestark ljusvitt? Den skall väl vara ljusblå då den har en varmare och bättre tändverkan kanske? Kan vara en anledning kanske att den inte ger tillräklig kraftig tändning vid låga varv? Har ni varit med om något liknande? PS : jag har bytt allt till nyare delar, Tändspolar, bensin pump, nya slangar, batterier, mm Mvh Daniel