bo_man
Medlemmar-
Innehålls Antal
154 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Jag har liknande till min utombordare. Tar bort glaskoppen och tömmer.
-
Nedre skruven på bilden kanske inte är original. Verkar kort, sakna fjäder och kvadratisk bricka.
-
Den verkar visa att man justerar den undre skruven, som jag antog.
- 7 svar
-
- 1
-
Den undre inringade skruven i bild 1 bör vara skruven att justera tillgången med.
-
Trasig topplockspackning? Om ja, så är frågan varför? Har motorn gott varm någon gång och toppen blivit sned?
- 11 svar
-
- 1
-
Är blåsan riktad så pilen är riktad uppåt mot motorn? Alltså inte bara riktad mot utan upp mot?
-
Jag har gjort öglor i form av pålstek. Väldigt smidigt när man lagt till mellan bommarna i hemmahamn. Du skriver inte vad du har för storlek på båt men har du inte modell större samt jätteklena tampar och att hamnen ligger någorlunda skyddad så duger nog pålstek på 4 tampar med ryckdämpare rätt långt.
-
Undrar ungefär samma sak.
-
Ha full eller nästan full gas på "handtaget" och nyckeln intryckt.
-
Det vet jag ej, men 2% 2-taktsolja ska det vara
-
https://www.elfa.se/sv/larmatrapp-velleman-mk168/p/18586828
-
Förstår att det inte finns någon spec för detta. Tänkte mer om något kunde uppskatta ett upplevt varvtal. Men jag släpper det för tillfället. Växlarna går klockrent i. Motorn går superbra. Motorn är gammal och jag ska inte rota i något som funkar så bra. Börjar jag pilla med tändning och annat så finns risken att jag bara förstör. Möjligt att det jag upplevde var en vindpust som gjorde att båten stannade som förväntat och kanske i kombination med lite för hög fart framåt vid tillöggning.
-
Kan dog clutchen vara trasig? Växelvajern trasig eller felspänd så växeln inte går i eller hoppar ur?
-
Öppnade reglaget idag. Inga fel och inget trasigt. Har smörjt upp och dragit åt skruven till tomgångsreglaget. Hela reglaget känns mycket smidigare nu. Någon som vet, på ett ungefär, vad varvtalet kan vara vid full back eller hur mycket förgasarna ska öppna i förhållande till max (fullt framåt)?