Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

harnebrandt

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om harnebrandt

  • Placering
    Kadett
  1. vadå svänghjulet? är det samma sak som vevaxeln hjulet? jag får ju inte runt det och har inte hunnit ta ut tändstiften. mvh
  2. Jag hade samma problem. Eller har Rättare sagt. Fick ta ut startmotorn igår och håller på och utreder vad som händer. Du kan kolla på min tråd om det finns nåt tips där. Heter får inte ens ett ljud från motorn...
  3. vad hände när dom sprack för dig? jag ska testa att veva motorn efter jag har tagit ut tändstiften så får jag se vad som är fast eller inte. håller med dig att det känns konstigt att dom skulle rosta fast men är bara orolig eftersom jag inte kunde röra vevaxeln.När packningen gick sönder för mig så tappade jag kraft i motorn för att efter några sekunder plötsligt tvärstanna, och motorn gick inte runt pga att en cylinder var full med vatten. Kan väl även nämna att topplockspackningen inte var rostfri !! och hade helt enkelt rostat sönder. mm nä sista turen jag gjorde gick fint och även starten på land gick bra. kanske ska hoppas på att packningarna inte har gått då.
  4. nu kanske jag är korkad, men varför skulle jag fylla på vatten? och vad skulle det ha med att motorn är låst att göra? hade K-sprit i tanken och hade sötvattens kört motorn mm.
  5. vad hände när dom sprack för dig? jag ska testa att veva motorn efter jag har tagit ut tändstiften så får jag se vad som är fast eller inte. håller med dig att det känns konstigt att dom skulle rosta fast men är bara orolig eftersom jag inte kunde röra vevaxeln.
  6. nej dom var inte borta. tänkte prova att ta ut dom först innan jag sliter av topparna
  7. jag har provat med en spärrnyckel. och jag lyckas inte rubba den(vågar inte ta i för mycket, är rädd att muttern ska gå av). därav att jag tror att nåt har fastnat eller att kompressionen blir för hög för att lyckas röra motorn. tror att det kan ha blivit kondens i motorn eller att topplockspackningen har gått och runnit ner vatten till kolvarna.
  8. Ska jag har växel i när jag drar runt motorn eller ska den vara i neutral? ska jag ha tändnigen på?
  9. Och om det inte går att dra runt med spärrnyckeln. vad kan jag förvänta mig att felet är? sitter kolvarna fast? Ska jag ta ut tändstiften och spruta in 5-56 i cylindrarna och låta det stå ett dygn. Och göra ett försök till att dra runt motorn? Kan det vara så att topplocks packnigarna har gått och det kommit in vatten?
  10. Har du provat att kolla luftnålen i förgasaren? Kan hända att du måste sälla in den efter rengörning.
  11. Tack för tipset. Hade planer på att göra det men han inte det idag. Tack för alla tips gänget
  12. Tror du inte det? Jag va nämligen rädd att om jag köper en ny startmotor och kolvarna sitterfast så bränner startmotorn när den inte får runt drevet
×
×
  • Skapa nytt...