Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024

maccke

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om maccke

  • Placering
    Kadett
  1. Tack, mycket information. Men mest generellt, inget elschema som jag skulle behöva så man kan följa upp kablarna och se om allt är rätt kopplat Mja, börja gärna bläddra bakifrån. "Appendixet" innehåller flera elscheman, nåt kanske passar ditt fall? Stort tack för det tipset!!! Tror jag äntligen hittat rätt schema, ska skriva ut det och gå ut i garaget och jämföra
  2. Tack, mycket information. Men mest generellt, inget elschema som jag skulle behöva så man kan följa upp kablarna och se om allt är rätt kopplat
  3. Var en bra manual! Tyvärr bara från 40 hk med 3 cylindrar och uppåt. Verkar inte vara samma elsystem alls. Du vet inte av någon annnan manual till mindre motorer?
  4. Verkar ju stämma med årsmodell -84 Ingen som har elschema till motorn? Var ska "dödaren" sitta på dennna motor? Tänkte om detta kan vara problemet
  5. Står 20 på sidan av motorn och kåpan... Kan det trots detta vara en 25 hk motor?
  6. Köpte en 20 hk Mariner utombordare i höstas. Är en modell utan rorkult. Har nu börjat kolla lite på den och konstaterat att den saknar gnista på båda tändstiften. Tror årsmodellen är mitten 80-tal, serienumret är: 6618381 Står även Mercury marine och USA på samma plåtskylt. Någon som vet exakt årsmodell? Under CDI boxen sitter en kopplingsplint som det går in 2 kablar till (se bifogad bild) varav en är vit och en är gul. Vad kommer dessa kablar från? Kan de ha att göra med avsaknaden av gnista? Tänkte ju att det går in 2 kablar i plinten men inget är anslutet på andra sidan. Tacksam för hjälp
×
×
  • Skapa nytt...