Gå till innehåll
onsdag 11 december 2024

Nimojanne51

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Nimojanne51

  • Placering
    Kadett
  1. Ett stort tack för informationen den var mycket givande. Tur att det finns så hjälpsamma personer som kan lämna sådan information utöver det varliga. Tusen tack Janne
  2. Hej Är denna till salu i så fall är jag intresserad TILL ETT RIMLIG PRIS.
  3. Hej Det gäller en konverterad BMW motor som blir varm har haft förfrågan tidigare. Svar fråga 2 den blir varm funkar när man kör utan termostat. Men det bör man inte köra med den som sitter är 80 grader
  4. Nimojanne51

    Termostat

    Vet någon var man får tag i en termostat med lägre värmegrad än original. Har hört att det skall finnas någon firma som bygger om termostater.
  5. Kan tänkas det är samma maskin. Det sitter 2 st i båten och det är endast bb motor som blir varm. den andra håller aldrig mer än 80-85 gr vid fullgas. Det är detta som är så lustigt. Kan det tänkas att det sitter en annan termostat med annat värmetal har inte kollat den utan bara kollat att den nya termostaten är 80 gr
  6. Hej Den startar direkt om man har ca 1/4 gaspådrag sedan går man ner till tomgång ger man gas hackar och spottar den ev stannar. Detta gäller när den är kall. Varför har man tagit bort choken på B23 motorn. Kan det vara så ett i en bil är det elektronisk insprutning?
  7. Har en Nimo 23 med en B23 motor där det saknas choke. Lite svår att ge gas när den är kall. Säkert många med samma problem som jag. När den väl blir varm försvinner problemet. Finns något att göra så problemet försvinner
  8. Hej Tack för svaret. Har hört att det finns någon firma som säljer termostater med lägre värmetal än 80 gr Vet ni vad firman heter tacksam för svar.
  9. Hej gott båtfolk Har 2 st BMW dieslar med 280 drev varav en motor blir varm. Har bytt termostat och testat den i kokande vatten och den öppnar vid 80 gr. enligt BMW har även ångkokt värmeväxlaren och provtryckt utan läckage.Har kollat genomströmning av oljekylaren samt genomströmning av laddluftkylaren Har bytt vattenpump. Har inget övertryck i kylvattnet om jag tar av locket på expansionskärlet kommer inga luftbubblor även tar den inget vatten. PÅ saltvattensidan har jag bytt impeller och kollat så den suger. Har även provtryckt mellan intag av saltvatten och impeller så den ej drar tjuvluft. Kör jag 4000 varv kommer temperaturen att stiga till straxt innan 100 gr då ett värmereä stänger av bränslepumpen`och motorn stannar för att åter släppa reläet vid ca 90 gr. Har provat och köra utan termostat och då håller den sig vid 70-75 gr. Men så fort jag återmonterar termostaten blir det varmt. Dessa 2 motorer har exakt samma prestanda med rostfria avgaslimpor och samma dragning av slangar. Nu är mina resurser slut så jaj hoppas på er där ute. Vill någon inte skriva på forumet går det bra att ringa mig på telefon 0734248313 Vill passa på att önska fortsatt bra båtsommar. Janne i Blekinge
×
×
  • Skapa nytt...