Gå till innehåll
onsdag 11 december 2024

walle440

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om walle440

  • Placering
    Kadett
  1. Är det någon av er som har erfarenhen av hur man byter packboxar i ett sådant växelhus? Jag funderar kring avdragare för att få ur lagerhållaren kring proelleraxel osv. Tacksam för típs
  2. Du var ju på rätt spår själv. Du hade dålig kompression det var ju uppenbart. Sen att det berodde på en dålig toppackning det kan ju bara du ta reda på! Och det var ju kanon att det var en sådan sak som packningen Grattis! Har du skrivat lös toppen ännu? Tror du den har gått varm någon gång?
  3. Testa kompressionen igen. Med en bättre testare innnan du gör någon annat. Så får vi hoppas att du får bättre siffror annars ligger felet tyvärr där.
  4. Nja har ingen vart där och rivigt finns ingen anledning att tro att inte det fungarar. Kolla så den är i bottenläge vid fullgas och tomgång så kan du utesluta det. Går ju att göra med motorn avstängd. Om tändning är trasig CDI box osv så brukar dom gå risigt hela tiden. Går motorn inte på tomgång överhuvudtaget? Inte ens på hög tomgång med choke?
  5. Hej Jag hade kollat bränslepumpen och förgasarna. Bränslepumpen arbetar med hjälp vacuum på ett membran som pumpar bränsle till förgasarna. Ibland kan det hjäpa att pumpa hårt på bränslepumpen/blåsan vid tanken och går motorn då så är det bränslepumpen. Man kan byta membran i pumpen för några hundra. Sen att rengöra förgasarna är viktigt också men du får utesluta en sak i taget. Och ett tips är att inte köpa någon motor som inte går utan att kompressions testa cylindrarna först.
  6. Jag tror du är på rätt spår. Försök koppla ur choken när den går högt så borde du märka om det hjälper. Sen kan du alltid kolla så gasreglagen på motorn rör sig som det ska. Det är fyra förgasare på den motorn så det kankse kan behövas smörjas eller justeras. Det är en Yamaha motor så det borde gå att hitta information som kan hjälpa dig på rätt spår.
  7. Kan du förklara lite bättre vad du byter för delar? Har du två olika växelhus som du prövar med?
  8. Jag går i tankar kring att byta tätningar i växelhuset. Och har då tänkt att byta vid propeller axeln i första hand. För vad jag har hört så är det vanligt att den läcker. Jag har redan skruvat ur 4 skruvar runt axeln så jag tror det kan gå den är kört i sötvatten också Är det någon som har erfarenhet kring att skruva med detta ? MVH
×
×
  • Skapa nytt...