Gå till innehåll
måndag 02 december 2024

ButterflyRacing

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ButterflyRacing

  • Placering
    Landkrabba
  1. Jag har fått för mej att stoppa ner en Dieselmotor i min Cutlass GXL Glasstream. Cutlassen har haft en 3.0 Mercruiser 135 hk/264 Nm och har ett Alfa One drev. Motern som ska i, är en BMW 2,5 TDS med 143 hk vid 4600 rpm och 260 Nm vid 2200 rpm. Har ni några varningar ang. detta byte ? Kommer drevet att funka, eller blir det helt fel utväxling ? Mitt drev är väl inte i bästa skick (överdelen) och skulle behöva renoveras. Går det att byta utväxlingen då....eller krävs det en större ombyggnad för det ?
  2. Det ska ju stå Shift cut-out i rubriken....men det går tydligen inte att ändra..??
  3. Hallå. Jag har bytt motor i en kompis båt. Motorn togs från min Cutlass Glasstream, en Mercruiser 3,0 och sattes i en SeaRay. Min motor är troligtvis en -02 och den har brytarlöst tändsystem.För att få den att starta i SeaRayen fick jag byta motor-elhärvan och fördelaren till en med brytarspetsar. Motorn går som den ska, med mickro-brytaren som sitter på växelreglaget fattades på SeaRayen. Jag vet ungefär hur brytaren funkar på min båt, med brytarlöst tändsystem. Men hur funkar det på en båt med brytarspetsar ? Kan jag använda brytaren från den nyare motorn ? Som det är nu...är båten okörbar, då det är svårt att få ut växlarna.
×
×
  • Skapa nytt...