Hej. Hoppas alla haft en fin båtsommar hitills!
Har ett bekymmer. Har en gammal 120 hp Johnsson v4 VRO. Har "Avinstallerat" Vro och blandar soppan själv. Efter den operationen sjösattes båten. Gick kalas bra på låga och höga varv. Efter ca 5-10 min i ca 20-25 knop sackar motorn till och tappar några knop några sekunder men sen kommer upp i öbskad fart igen. Efter det så åkte vi runt i mys fart ca 5 knop i nån timme utan problem. Badar lite och sen ska vi bege oss hem. upp i march fart igen och helt plötsligt tappar den all fart och dör. Polarn som va med fick sitta vid blåsan och handpumpa helöa vägen hem och då går den klockrent. Har oxå bytt membranet i vro. Antar att den tjuvsuger luft eller nåt. Den orkar alltså inte hålla bränsletrycket, Har fått som tips att koppla in en extern elbränslepump typ http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Motorstyrning/Luft--Bransle/Branslepump/Elbranslepump-523226/ Så då till frågan. Vart ska den placeras? Innan eller efter bensinblåsan? Ska man ha kvar blåsan. Måste jag ersätta VRO bränslepumpen eller går det att köra med denna oxå? Men om jag nu kopplar på den och vill ha elpumpen påslagen när jag kör. Är inte risken då att man surar ner motorn. Eller känner den av när det räcker med att skicka på bensin osv. Hoppas nån är kunnig i ämnet, så man får ut några båtdagar denna sommar! Tack på förhand! MVH Robin