Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025

Kristerandersson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kristerandersson

  • Placering
    Kadett
  1. Hej, Jag har problem med min motor. När temperaturen går upp till 70c på mätaren så börjar larmet pipa (Två pip) och motorn går ner på "hjälp mig hem läge" Kör jag lugnt (inte tomgång) så sänks tempen till 60c och larmet slutar. Man borde kunna konstatera att det är värmerelaterat? Tänker kolla temperaturmätaren till larmet men jag kan inte hitta den... Jag har lokaliserat givaren till mätaren på sidan av insuget och en annan på termostathuset. Det på termostathuset verkar vara till någon automatchoke. När jag kortsluter den så brummar en motor ifrån insuget(?) men larmet går inte. Och kopplar jag mätargivaren till jord så går mätaren i toppen. MEN Larmet utlöser inte så jag antar att det finns en tredje?! Är det någon som bytt denne och lokaliserat den? Blir tokig på detta! MVH Krister
  2. Hej, Har du/ni/någon provat att montera en extern förtryckspump på slangen? Jag har samma problem nu nämligen. /Krister
  3. Där jag markerat med en röd pil skall vakuumet kopplas in.
  4. Där jag monterat pluggen kommer från vakuum systemet och går till bränslepumpen. Pluggas ej när man sätter dit ett Seakamp system...
  5. Hej, Jag har monterat sötvatten system på min VP GXi 5.0. Enl instruktionen så ska man skruva lös en nippel vid insuget och plugga hålet som blir, samt montera den på slangarna som går ut till limporna. Den slangen sitter i andra änden på bränslepumpen. Ovanpå pumpen altså inte de varma vattnet som ska ut. Är det någon som har erfarenhet av dessa system på dessa motorer? Jag har nämligen fått problem. Tyvärr testade jag inte motorn innan jag monterade systemet då jag tyckte att det var lika bra att montera det på en gång. Motorn är ny/gammal med ett nytt block men bränslepumpar, generator osv, kommer från en donatormotor som är från 06. Problemet, motorn startar och går en stund, kommer upp i 40 grader på systemet. Då börjar bräslepumpen att tjuta och motorn lägger av. Jag kontaktade försäljaren av motorn som skickade upp en ny pump, men när jag monterar bort den gamla så kommer det vatten ur den när jag tömmer den. ca 3cl. Frågan är då om det är galet i inkopplingen från min sida. Kan tillägga att det även kommer vatten ur tryckslangarna. Bilden visar kopplingen på bränslepumpen. Är det rätt att man ska koppla den mot vattensystemet??
×
×
  • Skapa nytt...