oscarsandell
Medlemmar-
Innehålls Antal
8 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm oscarsandell
-
Placering
Kadett
-
Har nu haft i sär allt i motorn. Gjorde dock en upptäkt. Precis efter mina förgasare så sitter det ju membran? Där inne låg det massor med olja! Jag har nu gjort rent alla förgasare, igen. tog isär allt å smörjde upp.. Kollat så den får bensin, hält i ny bensin och ny olja. kollat så den får gnista, bytte även stift. Kopplade även bort den separara oljesmörjningen. beslutade mig för att blanda egen bensin. Har följt varje kabel för sig och kollat så det inte finns några kabelbrott/erjningar. Ska lägga i båten om nån timme å se om de blir nån skillnad. den går bra med spolmuffen iaf. men då får den inte samma motstånd. Har en fråga också, Det finns en ratt inanför motorkåpan som det står IDLE SPEED ADJUSTMENT på. Till vänster står det slow och till höger står det fast. Nån som vet vad det är för något?
-
Har nu tagit bort förgasarna. Den skruven som sitter i topp på förgasarn var det ingen fjäder på. utan helt dragen i botten? Är de inne i flotörhuset man ställer bränsle tillförseln då?
-
Jag har precis köpt motorn och killen som har haft den innan verkar inte ha så stor koll på vad han höll på med. man måste ta bort förgasarna för att kunna ställe bränslet, å kollar man in på skruvarna så står dom helt olika.. Men åter till garaget för en ny rond med motorn wish me luck!
-
Dom kan ju dock bara styra 2 saker? Bensin och luft. Jag kan konstatera att den får för mycket bensin på en cylinder.. det stiftet är helt blöt när jag tar ut de. ett stift ser normalt ut och det tredje är tort? Av det så kan jag konstatera att en cylinder får för mycket? en för lite och en förbränner som det ska. Och då kommer min fråga, igen? Om det nu är så att en förgasare ger för mycket då tar väl den också mer olja en vad som andra 2 gör, vilket borde resultera i att 2 cylindrar inte smörjer som dom ska?
-
Jag har nu gjort ett komp test på samtliga cylindrar. Jag hade ca 9kg tryck i alla 3 cylindrar. Alltså samma värde i varje! (Skönt) På mina förgasare så finns det en skruv längst fram som man kan justera på, Är det en luft skruv? För ovanpå varje förgasare så är det en skruv till, ställer jag bränslet med den skruven?
-
Okej! Ska kolla det direkt! Någon dom vet hur högt komp det ska va?
-
Kom det med någon bild? Första gången jag gör ett inlägg här.
-
Tja! Jag har en suzuki motor, 2T med separat olja. Tror det är en tidig 90-talare. Den startar, går på typ halvgas men rör jag gasen lite mer en till hälften så dör den. Har tagit bort alla 3 förgasarna och gjort rent flotörhusen. Alla soppa ledningar har jag tryckt och gjort rent å dom verkar va täta och ge bensin som dom ska. Jag har bytt stift och kollat så alla 3 går gnista och det får dom. När jag har båten på land och kör med spolmuff så verkar den funka som den ska. det är som att när den får för mycket motstånd så dör den? Jag har ställt förgasarna så bra jag kan. Hittade 1 sladd som satt lös. På bilden kan ni se att den kommer ut från själva motorn. någon som kan säga mig vart dom ska eller vart dom har suttit? Kanske svårt att förstå mitt problem så här men alla tips är varmt välkomna! Med vänliga hälsningar Oscar från Västervik.