Provade att åka en sväng igår då gick motorn utan några som helst problem?????? Inga konstigheter alls den gick hur bra som helst å varvräknaren va med hela tiden undrar vad det va för ideer motorn hade????
Behöver ta bort växelhuset på min evinrude 120hp 91a för att byta impeller,funderar på vart man låssar växelstången??? Någon som kan tipsa och kanske har några tips på om det är något specielt som man skall tänka på
Var nere och provade motorn vid bryggan den gick bra men jag noterade att varvräknaren dog runt 2000-2500varv men åte kom när man drog av???? Har inte kunnat provköra men får försöka imorgon
Tack för tipsen. Va själv lite inne på att det ev va ett värme problem,kanske skall börja med å plocka termostaten innan jag mekar isär riggen å byter impeler lite pysligt måste klura ut var man delar växelstången kanske någon som vet?
Åkte från bryggan som vanligt men efter ca 2min på ca 4000varv så började den å gå illa å skaka kraftigt drog av på gasen till tomgång å då gick den rent gasade på igen men men motorn gick ogämt å skakade så fort jag kom förbi ca halv gas tog mig till bryggan ogen väntade ca 10min sedan åkte jag iväg igen å då gick motorn bra igen men bara ca 2min sedan samma fenomen igen!!! Några förslsg?