mrglow83
Medlemmar-
Innehålls Antal
32 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm mrglow83
-
Placering
Fänrik
-
75 an har en väldigt speciell spole, som är svårare att få tag i. och Marinhallen sa att trasiga magneter behövde inte bidra till att spolen blir kass för fem öre. gnistrestare måste jag göra en, SEN får vi se om det är fel på fördelare , spole, eller 10 fel till.. komptestade idag o de var bra iaf, eller ok iaf. köpte fan risigaste merc500 i sverige.. allt är fan fel på den. totalt blåst känner man sig. kommer ej uppdatera härmer. lägger i te ut mer pengar på denna skiten, tedan uppe i 4-5k inkl drevoljor och stift föera uppsättningar. snart på blocket.se hej hej
-
har en resmotor, fast utan spole:-) japp komptest och ny spole efter de. tack
-
Hoppas det det är den som spökat :-) gnistan har varit bra innan vad jag sett, men den är seg och orkeslös när man gasar. men flertalet gånger har den gått som ett spjut emellanåt, och svarat direkt på gasen. men blev såhär seg plötsligt bara när jag var ute o åkte 2 ggr. och nu är den alltid seg. ska beställa ny dpole om jag finner nån som säljer:-) tack för hjälpen. mvh// Anders
-
kan ej kolla gnista igen nu då tändspolen är kass o i bitar, attans. tack för svar :-) hade bra gnista innan dock.
-
kanske ska göra det imorn då. tog loss tändsåolen nyss, magneten som sitter runt var helt i bitar, ramlade isär. kan inte vara det som är felet? för öveigt trodde jag att det satt små rullar i spolen, men går ej att öppna vad jag såg.
-
ej vatten, bara bensin. inga droppar eller liknande som det var innan jag bytte avgasplåt. gnista har jag.
-
om 4an är helt ren, kan det vara en tändspole som är kass?
-
nej inte helt säker, men inga vatten blåsor på stiften. och det var det innan när jag ej hade gängtätning och permatex på. vart kan det annars komma in vatten i motorn. !? borde väll ha försvunnit efter körning de gamla vattnet tycker jag. :-)
-
Gick lika dåligt idag, kan åka själv och luta mig framåt så planar den efter ett tag. men ingen ork alls. 3 o 4 ans stift är blöta med nått kladd. gråvit färg. men ibland efter körning är 4 ans helt ren o fräsch. har en bild på stiftet, men kan ej lägga upp bilder här genom mobilen som jag skriver från. kan man lägga upp nån annan stans?
-
nu har jag bytt flotör lock och kikat. det gammla på nedersta förgasaren var lite snett o jävligt. sen läckte det bränsle så nya packningar är på nu. ska provstarta o köra en sväng här nu. bifogar en bild Gelis:-)
-
Har tyvärr ingen bild , men flottören har sådana lock som på bilden. ska ta o kika en sväng imorn, har reservdelar till fyra förgasare som tur är. :-) tack för bilderna. godnatt //
-
tur att något fixade sig, men nya fel hela tiden dock. stämmer att pumpen sitter mellan 3 e och 4 cyl. men har nybytt bränslemembran. komptestade för 2 v sedan ca. 4 cylinder låg 0,45 kg under dom andra.så det kan ej va felet. kanske är så lätt att förgasen flödar bara, isåfall är det tur :-) kanske ska lossa och kika lite, har nya packningar liggandes så. nedersta förgasen är lite blöt utanpå såg jag förut. när du skriver flödar, så menar du att nålen är ställd fel så den tar in för mycke bensin i flottören? gnista på stiften har jag också. tack igen Gelis :-)
-
precis bytt avgasplåt och fått till de perfekt. lägger i den i sjön, och den går pissdåligt. ej vatten på stiften längre, men 3 o 4 cylinders stift är sjöblöta av bränsle. helt rena alltså, men 1 o 2 är fina och sotiga båten orkar bara plana efter jag lutar mig framåt i båten utan folk i. men tar lång tid innan den orkar plana tyvärr. blir inte klok på denna motorn, bara varit krångel :-( nån med nått tips? tack på förhand. //ledsen båtägare
-
det är rätt plåt, marinshopen fixade den. även packningarna. allt satt rätt,men gängtätning och rätt moment hade jag ej, och skruvade inte riktigt enligt bilden du skickade. :-) tack
-
hej. supertack för bilden :-) använde ej gängtätning, kanske ska prova det då. waterjacket covern på bilden finns ej på min motor!? finns inget att lossa där. vad gör man då?