-
Innehålls Antal
20 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Overberg
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Tack för svaren. Ni som har den som säljs på Erlandssons brygga, har ni även den regulator som rekommenderas, den med snabbkopplingar?
-
Tanken är att jag ska lägga ut den när jag tillbringar helger eller flera dygn i naturhamnar. Ligger på land-el när jag är i hemmahamn. Tänkt som ett komplement till batteridrift för kylskåp, stereo o lampor.
-
Någon som har erfarenhet av 100w vikbara solceller, typ dom som säljs på Erlandssons brygga? Funkar dom bra? Positiva o negativa saker?
-
Har du analog mätare så är det inte konstigt om den visar fel. Jag har 2 motorer och den ena visar 3200 varv vilket är rätt, men den andra visar 5000 varv. Jag har NMEA2000 så jag ser även mätaren på Gps och där visar den 3200 varv.
-
Det är en mörk olja i den som ser ut att behöva fyllas på. Vad ska det vara för olja?
-
Vad visar bilden? Sitter till höger i motorrummet bredvid Mercruiser 4,3 MPI. Har dubbla motorer.
-
Hittade svaret själv: Garmins nya GPSMAP 721 är en lättanvänd plotter med en stor och tydlig sjutumsskärm. Den har en mängd nya funktioner som både förbättrar prestandan och underlättar handhavandet. En 10 Hz GPS/GLONASS-mottagare ger bättre precision i både höga och låga farter, och den tydliga pekskärmen med multitouch gör handhavandet intuitivt, snabbt och enkelt. En snabb processor gör att zoomning och panorering går snabbt och följsamt. För kommunitkation med andra enheter är GPSMAP 721 utrustad med flera gränssnitt, bland annat WiFi och Bluetooth, samt nätverksport för att ansluta en Garmin radarantenn. GPSMAP 721xs har utöver dessa funktioner även ett inbyggt HD-ID ekolod, med möjlighet att ansluta givare med DownVü- och CHIRP-teknologi
-
Jag funderar på att byta min Garmin 420 till en Garmin 721. När jag titar på olika sidor som säljer 721 så finns det en modell som heter 721 och en som heter 721x. Jag har kollat Garmins hemsida, men där heter den bara 721. Tror att den kom 2013. Är 721x en uppdatering av 721? I så fall, vad är det som skiljer modellerna åt?
-
Jag behöver byta termostat på min mercruiser 4.3 MPI. Eftersom jag inte har för vana att skruva själv så undrar jag om jag kan göra det själv samt hur det går till. Båten ligger i sjön och jag vill göra detta innan den åker upp för hösten. Någon som kan ledsaga mig?
-
Jag behöver byta termostat på min mercruiser 4.3 MPI. Eftersom jag inte har för vana att skruva själv så undrar jag om jag kan göra det själv samt hur det går till. Båten ligger i sjön och jag vill göra detta innan den åker upp för hösten. Någon som kan ledsaga mig?
-
Varför ska man slå av färskvattentillförseln och bryta vacumet?
-
Det stämmer. Det är det gula vredet.
-
Grejerna som behövs gick till mitt dubbelmontage på ca 3700:-. Sen tillkommer arbetet om du inte gör det själv . Hos mig var det bökigt att dra kablar mm så det kostade näsan lika mycket som grejerna . Hade krånglande analoga mätare samt att jag ville se bensinförbrukningen. Värt pengarna...nja....men nu när det är på plats så ångrar jag mig inte. Jag har Mercruisersmotorer där jag använt mig av Smartcraft uttagen på motorerna.
-
Jag har dubbla 4,3 MPI på min Sea ray Sundancer 280. Kör jag runt 6-7 knop så drar dom tillsammans ca 2,8 l/d. 4-5 knop ca 2,2 l/d. Om jag marchar ca 24 knop så drar dom ca 2,8 l/d. Mellan 7 knop och 19 knop så drar dom allt från 3,0 - 5,0 l/d. Alltså, antingen köra väldigt sakta o njuta av sol och omgivning eller köra snabbt i planing o njuta av farten
-
Jag vill koppla min Garmin 425S till uttaget för Smartcraft för mina Mercruiser motorer. jag tänkte använda mig av Gateway NMEA2000. min fundering är om det går att få med båda motorerna (jag har 2 Mercruiser 4.3 MPI) eller om det bara går att få upp en av motorerna på displayen på min Garmin? Om det går, vet någon vilken utrustning som krävs för att få med båda motorerna?