Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024

Marre_S

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Marre_S

  • Placering
    Kadett
  1. Har renoverat föggen nu och nu funkar acc pumpen och går mycket bättre allmänt, men den dör av vid fullgas precis som soppan skulle ta slut, släpper av och ger fullt igen och då går den igen i nån sek. Och går mycket bättre med chokespjället nerfällt. Så det måste jue va soppan som inte räcker till? Kan luft skruvarna va för långt utskruvade? Förgasarn är en rochster quadrajet 4port? Nått vanligt fel med dom? Har för hög tomgång med/:
  2. Tjena, bytte till en som tryckte 0,5bar istället och nu går den bättre . Men ska byta alla packnigar i förgasaren under veckan. Men har lite problem med (shift cut out switch) problem med att få ur växel och få i backen, för den switch dödar bara motorn ibland en mikrosekund och ibland lägger han av den helt. Är de inställningsdax på dödaren då eller är det dax å byta hela växelplattan? För hittar ingen lös givare å köpa.:-)? Plus att choke luckan stänger inte helt när motorn är kall så den blir svårt startad, för petar du till choke armen så startar den direkt. Går det att justera (böja) till armen eller lä man byta nått? För lite glappt i choke spjället. Mvh Marre
  3. Om inte tryckpumpen på 130/h med 0,25bar klarar jobbet, hur ska då en sugpump göra det? Har ej nån mekanisk. Och nej tänker inte köpa nån marin pump som pumpar kubik i timmen för 5 tusen. Tänker jag fel ang sugpump eller suger inte den sämre än en tryck?
  4. Undrar vilket bränsle tryck o flöde det ska va på en mercrusier v8 5.7L 350 1990. Kör en chris craft scorpion 210 1500kg 1985. För är bra drag ibörjan upp iplan sen upp till 50-60kmh i 30sek sen börjar den hacka lite å små rycka. Sen saktar du ner å pluttrar i nån knop i 1-2min, sen drar du på igen o då går den klockrent. Alles som den lä fylla upp förgasaren/filtret en stund för att sen gå bra. Kör med biltema tryckpump 130l/h med 0,25tryck. Kan det va för lite tryck? För feltema har en till med 0.45 i tryck men samma flöde. Kan den hjälpa? Eller ska man köra med dubbla?
  5. Ligger runt en 55kmh vid 3100varv är detta normalt?
  6. Tjena, okej då ska jag kolla upp vad jag har på nu. Fått för mig att den är lite stor, pga lite för närma anoden & går litetungt en bit efter planing även. Kmr inte riktigt ihåg vad jag ligger på för varv då. Men ska kolla upp det ihelgen, när planar din ut ungefär? & vilken maxfart & varv? Så man har nån referens: ) Har även lite vibrationer efter planing mellan 2500-3200, kollat upp knutkorsen & kardan. Men inte det minsta glappt & allt är smort. Men propellern är lite ikörd på en vinge, lite spricka & lite bakböjd spets. Kan det bero på propellern? Grymt tacksam för alla svar. Mvh Mats
  7. Vad ska man ha för propeller till en chris craft scorpion 210 med 350 5,7L 1985 väger runt 1500kg. Enda märkningen jag hittat på min propeller nu är Dc 110 & jag tycker den är lite för stor. Mvh Mats
×
×
  • Skapa nytt...