Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025

ChrisRokkas

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ChrisRokkas

  • Placering
    Landkrabba
  1. Bensinslangen från tanken är bytt. Bensinfiltret bytt. Pumparna kollade. Alla tändhattar är kollade(ohm mätt). Tändingsspolen är kollad. Pluggarna längst ned på varje förgasare är urskruvad och kollad om det ligger något skit. Vi provade även sätta nya stift idag. Sjösatte igen och provkörde. Ingen förbättring. Nu ser vi dock på stiften att det ej hänt något i två cylindrar, stiftet ser oanvänt ut. Vi märker även när vi kör att en cylinder går från och till. De två cylindrar som ej tänder sitter på samma sida. Den sidan som legat ned mot pallen. Den sidan har även ärjat lite till skillnad mot andra sidan. Kanske är det även så att cylinder som går bland på låga varv även den sitter på den sidan. Den är förmodligen ej konserverad innan förvaring på pall. Så frågan är nu. Sitter det någon slags reedventil när man tar bort förgasarn? Vart kan jag hitta en sprängskiss? Antar att nästa steg är förgasarna?
  2. Hej! Jag har köpt en utombordare begagnat som har ett delikat problem. Det är en Yamaha 175hk V6 -90 Den startar felfritt. Går bra på tomgång. När man kör får man ej full effekt, som att den ej går på alla cylindrar. Har kollat kompression och fick typ samma resultat på alla cylindrar. Har kollat att alla stift gnistrar. Har provat blåsa in startgas under tiden jag varvar = den går nästa sämre. Motorn har legat på pall sen i början av sommaren ifjol. Hur felsöker jag vidare? Läste någonstans att man kunde ta bort jorden från tändspolarna och dra på nyckeln för att nollställa? Har ej bytt stift, bör jag göra det? Känns oklart att den går bra förutom att det inte är något drag i den. Båten är en four winns 205. Tacksam för alla svar/idéer.
×
×
  • Skapa nytt...