Tack för supporten!
Skiftat tändspolar, fortfarande ojämn tomgång som inte påverkas om jag lossar tändkabeln från tändstiftet på 4,e cylindern.
Lossar jag även/samtidigt tändkabeln till stiftet på 1,a cylindern stannar motorn. (Förmodligen för att den då bara går på två cylindrar).
Har skiftat tändkablar mellan cylindrarna men motorns gång påverkas fortfarande inte när jag lossar 4:ans tändkabel från stiftet.
Har tömt flottörhuset på 4,e förgasaren flera gånger. När jag då startar motorn (utan att pumpa fram bränsle) borde det påverka motorns gång till att börja med innan förgasaren är fylld igen, men den går lika ojämt som tidigare direkt från start. Borde väl tyda på att förgasaren inte ger bränsle till cylindern. Bränslet kommer i alla fall fram till flottörhuset eftersom det är påfyllt nästa gång jag lossar dräneringsskruven.
Har lossat tändkabeln med stift från 4,e cylindern och jordat. Ser då att gnistan hoppar mellan elektroderna på stiftet. Inget bergsäkert test men det finns gnista fram till stiftet i alla fall!
Tändstiften är nya och ser bra ut (vita). Inget av dem är blött. Problemet med ojämn gång fanns med de gamla stiften också.
Kompprovet visar inget alarmerande. Motorn har ju bara gått 100 timmar...
1:an=130
2:an=155
3:an=165
4:an=160
Har inga instrument för uppmätningarna du föreslog men vad tror du? Min känsla är att soppan inte kommer fram från flottörhuset och in i cylindern på 4;an...(?)