vwsa
Medlemmar-
Innehålls Antal
26 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm vwsa
-
Placering
Fänrik
-
Är absolut inget fel på motorerna i båtarna från usa. däremot så går dom ständogt i saltvatten där maskinen tar stryk både motor limpor m.m. jag har ägt en bayliner från 89 i över tio år och har orginal motor samt drev i den. sköter man den så går den. dom äldre motorerna är som traktorer gjutjärn rejälare än alu. men tyngre men håller oftast längre..
-
Ett tips sedan när du ska sätta dit stiften, trä på en slang på stiften och skruva med brukar vara trångt men med mkt tålamod så går det...lycka till
-
Tyvärr så lämnade jag in detta på en firma. och det visade sig vara rent skit. för omsom det verkar så har en kolv gått åt hel##te.. Så det blir garanti jobb för den....ja usch. känner mig bara lurad av den firman. Ska lämna in båten imorgon se vad dom säger...
-
Klart det blir dyrare med två motorer krävs dubbelt underhåll.och skulle nåt hända tex motorbyte eller grundkörning. inte så kul o byta två maskiner. Bränslet behöver inte kosta mer med två motorer då den förmodligen går lätt i sjön. men med många års erfarenhet så skulle jag satsa på en båt med en stor motor. tex en maxum 290 eller bayliner 2855 el 2955. Då storlek på båten är verkligen stor så får man mkt båt för pengarna. men det är jag.. om ni köper en båt så akta er för alla båtskojare när det kommer till att laga o serva båten...många som luras i båtvärlden..
-
Hallå. min v8 bensinare hoppar över 2cylindrar 2 och 6:ans cylindrar. den går fint när den står på tomgång men när man ger lite gas så missar den på dessa cylindrar. vad kan det tänkas vara? nån som vet?
-
Det kan vara så tråkigt att motorn är sprucken oxå då kab detta uppstå.
-
Jag har ett litet hemligt problem med min båtmotor. där jag bytt allt nytt block nya toppar nya lager packningar limpor.tändning.stift tändkablar m.m. första turen så gjorde båten 23 knop på halvgas vilket är riktigt bra. men när jag drog på full gas så hände inget mer, däremot så började hon tappa orken tillslut så låg den på 12 knop och orkade inte alls aatt komma igång igen. det konstiga är att den gick bra ca 400 meter. allt verkar ok enl mätare värme,oljetryck m.m. mororn är en ford 460 omc båten är en bayliner 2955.
-
Är det nån som känner till någon firma dom är dukgiga på att ta reda på vilken propeller man ska ha till båt. jag sitter med en bayliner 2955 med Ford 460 motor och får den inte till att varva ur riktigt ssmt få den i plan lätt. kanske nån här som vet vilken propeller det kan tänkas vara??
-
På andra sidan ligger det vatten i alla hål på kyllimpan. är en v 8 ..nån som vet?? Ska det vara så...kan ej se om det är vatten i oljan iallafall
-
Jag skruvar lite med min båt som strulat lite ang en fördelare. och för att byta tändkablar så måste jag ta bort kyllimporna för det är så trångt och upptäcker att dom två i mitten på limpan är fylda med vatten dom som går på motorn... ska det verkligen vara vatten där??
-
Ok hur kopplar du relät då? vart köpte du detta relä. sätter du det mellar + o tändspolen eller??
-
Tänk på hur dom gamla sitter och sätt dom likadant. kan hända att du måste justera in lite sedan men det märker du sen.
-
Jag har en ford omc 460 king cobra drev. där jag bytt tändsystem till msd hei. nu när det kopplades in så fungerade inte mikrobrytarna. esa modulen behövs bytas till cdi modul. men när jag kopplar detta så dör motorn när varvräknar kabeln sätts in. motorn går så länge plus är kopplat på tändspolen men sedan när den gråa sks kopplas till varvräknarsignals kabeln så dör den helt. har provat koppla ur varvr.men inget fungerar..nån som har ider.. alla svar välkommnas ..kom med funderingar. tack
-
Nu har jag ett bekymmer till. jag har ett brytarlöst tändsystem. om man nu har bytt till detta system måste man även byta varvräknare? den svajar fram o tillbaka nu. eller kan jag ha kopplat fel?