Max85
Medlemmar-
Innehålls Antal
10 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Max85
-
Placering
Kadett
-
Har du kollat oljenivån? Är trycket ok?
-
Har nu fått dynorna och är mkt nöjd. De är välgjorda och fina. De kom lite senare än utlovat men det hade jag räknat med:)
-
Flatmo hämtade mina dynor (i Danderyd) i lördags, jag vet resultatet om ett par veckor. De hämtar och lämnar gratis! Jag är mkt nöjd med deras bemötande i alla fall och de har 38 år i branschen så jag har höga förväntningar.
-
På mina nya teakluckor kommer jag att testa följande: Olja med teakolja, låt dra i två dagar. Olja igen, torka bort överflöd, låt torka i 2 månader. Vaxa. Jag har hört att detta skall ge gott UV skydd (av vaxet) samt fin färg men jag vet givetvis inte om det verkligen blir bra förrän i mitten av sommaren.
-
Hej och tack för Er input! Jag trodde ingen skulle svara så jag skred till verket för ett par dagar sedan.... Jag får hoppas att min idé fungerar. Som tur är (Hasse) ligger inte luckan under bar himmel då kapellet täcker däcket och det är gott om avrinning runt om så ngn större väta blir det inte tal om. Tack för en bra beskrivning dock Hasse, har funderat på att byta ankarluckan (oskyddad i fören) och då kommer dina tips väl tillgodo. Mvh Danevert
-
Max85 började följa Nya akterdäckslukor till en Nimbus
-
Hej! Jag skall tillverka nya akterdäcksluckor till min Nimbus 310 C och önskar input från Er. Jag har tänkt mig att bekläda en skuren 13 mm mahognyplywood (Khayamahogny) med glasfiber sedan applicera teakribbor eller en durkplatta med 6 mm teak på för att få stabila och snygga luckor, ngn som har gjort ngt liknade? Luckorna är ca 700 x 1200 mm och täcker ett hål vardera på ca 660 x 1160 mm. Mvh Danevert
-
Jag var också där i år för att titta på en Nimbus och jag har sällan blivit så irriterad över den nonchalans som uppvisades. Ställde man en seriös fråga fick man tillbaka en blick och ngt urdumt svar. Om du vill känna på hur det känns att vara riktigt nonchalerad så kan jag rekommendera ett besök. Nu kan det ju vara så att jag kom på "fel dag" men jag tvivlar starkt. Nu har jag köpt min Nimbus på annat håll och kommer aldrig sätta min fot där igen.
-
Hej på Er och tack! Jag fick bort munstycket och nu går den bra! Den svajar lite på tomgång men den är nog en inställningsfråga, det är ju inte helt enklet detta med dubbla förgasare. Det positiva är att jag kan ligga under 900 utan problem och det verkar ju inte helt vanligt. Mvh Max
-
Hej! Har rengjort båda mina förgasare på min AQ 151 och bytt packningar. Den startar men sen dör den, känns som den bara går på accelartionsbensin. Jag fick aldrig bort emulsionsmunstycket, skall det gå? Jag skruvade men inget hände... Vet att det står i boken att det skall bort men är det ngn som vet hur? Det är väl detta munstycke som förser motorn med bränsle eller hur? Kan jag ha ändrat position på det? Det känns som det är fast och jag vet att jag blåste luft igen det innan jag monterade tillbaka det. Det ända jag för övrigt gjorde var att tömma och rengöra vattenavskiljaren men skulle det vara ngt problem här så skull ju inte det komma bensin då man för gasspaken framåt vid start (man pumpar 3 gg innan start på dessa motorer) men det gör det. Mkt tacksam för alla tipps, vet inte vad jag skall ta mig till! Mvh Max