Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024

tagemage

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om tagemage

  • Placering
    Kadett
  1. Hej. Har en VP A Q 200D med mekanisk tändning och önskar elektronisk tändning, eftersom jag har problem med tändning. Har fått "råd" att byta till elektronisk tändning. Nu är det så här att jag har "tummen mitt i handen" och behöver hjälp med att hitta lämpliga delar och leverantör för ändamålet. Vad göra? HJÄLP! Från en med "t....
  2. Tack för alla råden. Har börjat att lossa limpan och ser "ljuset i tunneln". //d o
  3. Hej Skulle byta olja i motorn, VP A Q 200 D, för första gången med SEA SEAs oljebytare "Rund". Tömningen sker via röret för oljestickan. Oljebytarens nedersta slang består av (har inget namn för den typ av slang men liknar i mångt och mycket höljet till en gasvire för mopeder. Efter att ha fått ut tillräckligt med olja och slangen skulle upp så fastnar den i oljesumpen!!!?????!!!!!!!. Med konstens alla tusen förslag att lossa den så sitter slangen fortfarande kvar. Förslag 1001 var att dra upp slangen d v s den virade tråden i sk höljet rätades ut och efter ca 8 till 10 m tråd släppte det och hela slangen kom upp. Glädjen blev kortvarig eftersom röret till oljestickan hade ändrat sitt läge och jag får inte ned oljestickan i röret. Vad gör jag utan att lyfta motorn och lossa oljesumpen. /desperat oljeletare.
  4. Tackar! Äntligen ett ljus i tunneln. Var köper jag detta medel? /frusen
  5. Hej! Har en Eberspächer x2 som fungerar utmärkt (pump,kretskort, termostat relä) utom glödstiftet. Det gamla lade av och jag inledde ett "detektivarbete" med att hitta ett nytt . Efter ca 8 mån "snubblade" jag över ett helt oanvänt som monterades. Gick som en klocka. Efter ca 15-20 användande var det stopp. Min kunskap om diesel var noll varför jag tankade upp med miljödiesel. Resultatet blev igensatt glödstift och jag har ingen bra metod, mekaniskt eller kemiskt, att återställa glödstiftet d v s att få väck den fastbekade skiten så att bränslet går igenom. Har du ngr råd/tips jag kan prova innan den åker på skroten. /frusen
  6. Hej Har försökt att laga fjärrk till Anchorlift med att byta kantaktenheten i fjärrk:s sändare från bogpr till ankarsp i sändaren eftersom "uppkontakten" var bränd. I fjärrk sitter manöverknappar för bogpr och eftersom jag inte har ngn bogpr "lånade" jag därför den. Därefter blev allt tyst d v s inga signaler till mottagarenheten men på sänd.enh lyser knapparna. Vad göra?? sänder den signaler eller...är inte sugen på att köpa ny fjärrk.system. /tagemage
  7. Hej Har snart bytt/repar allt på Eberspächen X 2/1. Söker nu ett glödstift eftersom inget bränsle går igenom stiftet. Har Du ngt i dina gömmor, hör av Dig eller har Du ngr tips om att kunna laga stiftet. Ff frusen
  8. Hej! Har en värmare, Eberspächer X 2. och söker reservdelar. Modulen, fläkten med tillbehör (brytare som ger signaler till pumpen) har lagt av. Ja, ja, vet att den säkert har ett antikvärde men ändå. Ngn som en lösning på det. Thagemage
  9. Hej Har en Windy 24 mc -81:a med 280 drev. Reglaget är ett Morse. Vid ngr tillfällen (inte ofta) har reglaget levt sitt eget liv. Fram har blivit bak och tvärtom och friläge har inte kunnats dragits ut. Tycker själv att reglagvajern är för lång. Var kan jag söka för att få info ang. vaijerlängden? eller hur den skall sitta? Orolig ny Windyägare
  10. Har en fördelare (841069 art nr i MarinePartseurope.com) till motor V P AQ 200 D och söker reservdelar. Jag behöver kontaktsats, rotor och kondensatorsats och dessa har utgått ur sortimentet. Var kan jag hitta dessa eller kopior?
×
×
  • Skapa nytt...