Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024

Lord

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Lord

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Bytte precis för några veckor sedan mattan i ruffen på min 700. Hade spraylim från DLS (högtalartillverkare, kan rekomenderas varmt) Används till att klä baslådor mm. Himla Smidigt! Har Vit från seasea för 249kr/m2 Tips om du inte redan har börjat. Var extra noga med underarbetet om materialet är 3mm och tunnare. Var beredd på att det blir lite knöl om du ej gör en skarv vid ryggstöden och fram till hyllorna/garderoben ( akterut ). men det går att tvinga ner. Isolera med liggunderlag eller måla eller nåt, då skrover lyser igenom på vissa ställen, inget jätteproblem men det finns där och är ovant om man gemför med det gula snusket som satt innan Det blir hur fint som helst! Du kommer bli så Nööjd! =) (det är ej färdiglimmat på min bild)
  2. Hej! ska byta packboxarna i propellerhuset vid propelleraxeln, har monterat bort propellern men har fastnat ordentligt där bilden visar. Jag misstänker att man behöver ha nåt sorts härligt VP-specialverktyg för att få bort det, men går det verkligen inte på något annat sätt? Den sitter som berget, den är gängad på utsidan, så mycket vet jag. Har knackat & bänt = rör sig inte en milimeter.. Vet någon vilket håll den är gängad åt? Drevet är ett VP SX-M -03 Ideér mottages med öppna armar! taaack!
  3. Har idag fått bekräftat att det är motordemontering alt. Flytt för att komma åt att få bort bockhornet. Som i sin tur gör att man når de sista två av de sex muttrarna så det blir möjligt att skjuta ut skölden.. Vad less jag blir Tack för råd och tips. Vågar inte chansa med utanpåliggande sika. Behöver få mellan massan för att kunna sova lite halvbra iallefall
  4. Ja förmodligen är det något sånt, dock bara i underkant av skölden. Därför tänkte jag bara göra en säsongs-lösning med enbart sikaflex och sen plocka ner grejorna i vinter.. När jag köpte båten hade den gått ca 70 timmar mellan 2003-2012, stått på land sista tre åren pga sjukdom. Okej, avlasta motorn noterat, efter att man löst det, är det bara de 4,5,6 bultarna som ska väck och sedan kan man dra ut skölden de 4 mm jag eftersträvar (till att börja med).? Någon som vet vart dessa bultar sitter? och hur många de är?!
  5. Finns det någon som har demonterat skölden på detta drev? Går det att lossa nåt så att man kan få ut skölden 4 mm ungefär och lägga i en preliminär lagning av sika? Utan att demontera allt för mycket??! Någon borde väl veta detta?
  6. Ok tack!, för att få bort skölden, räcker det med att montera bort drevet? samma process som vid bälgbyte e.t.c eller kräver det djupare ingrepp?
  7. insidan, Drevet är ett SXdrev från -03, motor är en VP 4.3GL -03. allt monterat av varv av yrkesmän. Dock har båten stått på land ca 2-3 år.. Samtliga bälgar är bytta för 2 veckor sedan.
  8. Har äntligen hittat läckan efter många timmars funderande/felsökning. Vatten droppade in nånstans frånskölden med jämt & konstant tätt droppande, som lägsta hela strålen på köksblandaren innan det övergår till enskillda droppar, vid sjösättningen. Tog upp båten igen och startade felsökandet, Prövade då spruta vatten överallt, men inte förän jag satte en stråle (ganska svag men skapligt tryck) mot markerat ställe på bilden. Då hade det kommit in ca 1/4 L i utrymmet under motorn. Jag misstänker att någon packning kanske har gett upp, men har egentligen ingen aning om det kan vara något värre/mer komplicerat. BIfogar även bild på hur det ser ut på insidan där jag upplever att vattnet kommer in. Det är markerat på ungefär, det är altså inte bulten som syns utan någonstans där pilen utgår ifrån. Har ni veteraner några tips om hur man kan göra & hur man ska göra för att rädda midsommaren 2013? =) Otroligt tacksam för minsta lilla hjälp som jag kan få! ha de !
  9. Ingen som har en gissning ens? Någon som är lite haj på sx drev och dess genomföringar??
  10. Skulle sjösätta igår. har en flipper700 mede VP 4.3Gl från -03 med ett SX drev -03 inte duo. Bälgarna är bytta & nya för nån vecka sedan och åtrdagna rejält. Så fort båten lades i vattnet så hördes ett konstant droppande från motorrummet, innan vi ens startat motorn. på ca 20 minuter så hade det hunnit in ca 15 Liter. Panik! Vad kan det vara som läcker om det inte är bälgarna? bultarna till skölden är också rejält åtdragna.. Lyfte upp båten omgående och, skall börja leta fel. Det är rättså dåligt med utrymme därbak då motorn är rätt stor. Tror ni ett motorlyft kommer bli nödvändigt?? Tack på förhand!
  11. +1 på den. Var noga med utspädnings rekomendationen bara då det kan bleka rejält. Fick erfara detta den hårda vägen. Lahega och mirakelsvamp är i särklass vill jag lova!
  12. God Jul och ett lyckosamt skönt nytt spännade båtår!
  13. Okej. Då sparar jag dessa.. Men somsagt så blir det inte aktuellt förens februari/mars.. Om du kan vänta tills dess så går det utmärkt. Det är ett jobb som garanteras skall göras efterssom nuvarande mattor är skrotade.. Mvh
  14. Hej! Vet tyvär inte vart det finns fabrikfärdiga mattor till 700.. Däremot ska jag i vårdagar göra rejäla mallar med högsta möjliga perfektion, Till hela båten. Även wc och stuv i aktern.. Om du vill bespara dig det jobbet så kan du få dessa när jag skurit ut mattan.. Kan skicka dem!
×
×
  • Skapa nytt...