-
Innehålls Antal
28 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Skoklosterbrygga
-
Placering
Fänrik
-
Har råkat ut för nämnda problem 2ggr. Bägge gångerna var batterifrånskiljaren kass, gör som Nitro föreslår, koppla ett batteri direkt på startmotorn och se om den går runt, gör den det så testa att koppla förbi batterifrånskiljaren funkar det då så införskaffa ny.
-
Har nu funderat lite till !! Jag upptäcker önskan från dig att hitta ett Ctek paket till ett vettigt pris. Du får ett i mina ögon ett bra förslag 3500:- ställt mot 6100.-( inte riktigt halva priset men nästan) på din mail. Tacken från dig är att du genast raljerar över detta och i princip idiotförklarar mig som person på forumet. Vad var det för fel med att svara mig på mailen??? Eller var du helt enkelt tvungen att visa din egen förträfflighet inför dom övriga på forumet. Detta torde nu slå tillbaka på dig då du inte ens verkar veta vad som ingår i det landströmspaket du så hett eftertraktar. Min tradera annons är nu borta för att du inte ska kunna lägga ett bud och paketet är ej längre till salu! Tack för kaffet.
-
Dukktig & Duktig. Pris för Landströmspaket är som du säger 3600:- Pris för landströmskabeln är 2500:- och den ingår inte i lanströmspaketet detta gör totaltr 6100:- och allt är nytt. Orimligt att sälja allt tillsammans för 3500:-???? //Anders
-
Hej. Jag har ett sånt paket liggande!!! inklusive Cteks landströmskabel på 25 m Har skickat ett förslag på din mail. MVH Anders
-
Börja med att titta i expansionskärlet om det är tomt så fyll på med vanligt vatten trycksätt sedan kärlet med tryckluft,cykelpump elller dylikt. Nu ser och hör du du garanterat var det läcker. Åtgärda läckaget och återfyll med glykolblandning igen. Är expansionskärlet fullt så är det på Sjövattensidan du har läckage och då får du ta bort slangen på sugsidan så nära skölden som möjligt och fylla upp med vatten för att sedan trycksätta systemet och titta efter läckaget. //Anders
-
Det som har hänt är förmodligen att reglage och växel är i otakt. Så ta isär igen och se till att du har rätt växel på både reglage och och rigg montera därefter allt igen. /Anders
-
Ehhhh? Måste bara fråga vad du har för personlig erfarenhet av tex flexiteek? Efter ha sett resultatet när min båtgranne la Flexiteek på badbryggan på sin sea-ray 240 så måste jag säga att jag är imponerad, ser äkta ut, känns rätt samt inget underhåll. Jag tycker inte det finns något av det plastiga du nämner samt att det absolut INTE liknar ett laminat.. //Anders
-
Ingen har väl sagt att du hittar på. Det är ju generaliseringen man hänger upp sig på...att det i USA finns en del besynnerliga regler förvånar mig inte ett dugg men att det skulle vara likadant i alla länder utanför Sverige har jag svårt att tro. Själv har jag som sagt bara erfarenhet från England och där var det inte så, hur det är i Belgien vet jag inte heller men kan bara gissa att det inom EU funkar på ungefär samma sätt som här hemma. //Anders
-
Instämmer till fullo i övrigas avrådan om att betala HP före besiktning. Mäklaren är förmodligen lite skraj att det ska dyka upp något fel som gör att du hoppar av affären och försöker säkra detta genom en HP av ansenlig storlek kan jag föreställa mig. Köpte själv en Nimbus 35 DC i Plymouth England 2008 och det var aldrig tal om HP innan båten besiktigades. Be mäklaren om en motivering varför han kräver HP före besiktningen. Anders
-
Ögonstenen heter Shabby Shark sambon heter Karin. Ungarna tror jag att jag ska döpa om till plocka undan efter dig samt Gå upp nu!! då dessa fraser används mer än deras nuvarande namn. //Anders
-
Gammal tråd men som Nimbusägare så är man ju intresserad av allt som rör märket, och ja det är spöhållare. Förstår dock att man kan ta fel ibland, själv stoppade jag flaggan i hållaren för lanternan på vår 22 nova första gången vi skulle iväg............och nä!!! den satt inte kvar när vi kom fram... skulle tro att den drev iland nånstans i höjd med Oskarshamn. //Anders
-
Måste rätta mig själv!!! efter att ha tittat på bilder så ser det ut som om crescen 50 cabin ska ha lång rigg och med bifogad bild på likadan båt så verkar du inte vara ensam om problemet.
-
Du nämner gång på gång att din båt inte är planande men med rätt motorstorlek så planar din båt lika bra som andra HT båtar. Trimplan och fenor samt vikt i fören kan ev hjälpa dig att komma upp i plan, jag kom dock att tänka på en annan sak jag har för mig att din båt ska ha kort rigg har du det på din motor?. Om det är så att du har lång rigg på en båt som ska ha kort så kommer du aldrig att kunna avhjäpa problemet med mindre än att du höjer akterspegeln. //Anders
-
Känner att v6 an här får lite för dåligt rykte!!! V 6 an är lika med v 8 an minus 2 cylindrar så en cheva V8 går alltså bra?? Rätt motor i rätt båt i kombo med rätt drev är A & O du måste haft ett extremt oflyt eller fel kombo på båt,motor,drev om du lyckas köra slut på 3st 6or på 5 år I vår båt som väger 1,5 ton har vi en 4,3 liters mercrusier/penta med insprutning tillsammans med ett Penta DPs drev. Båten drar i marchfart 25-28 knop cirka 1,3-1,5 liter per distans. Såväl motorservice som drevservice gör vi själva och att få tag i delar är inget som helst problem. Båt och motor från 1999 och är still going strong! DOCK.... så skulle jag om min motor rasade i dag byta till en V8 men inte för att 6 orna är dåliga utan för att skillnaden inte är jättestor i pris på dom båda samt att lite äkta V8 muller alltid känns extra bra //Anders
-
Hatten av för dig!!! Kul att det fortfarande finns någon som orkar göra sånt här, trodde faktiskt att det skulle bli en tråd som dog i takt med att ditt engagemang avtog.....MEN herregud vad du hunnit med på kort tid. Jag kommer med spänning att följa fortsättningen då detta känns som ett projekt som faktiskt kommer att slutföras. /Anders