Är problemet löst av en riktigt målar firma så är det nog ingen fara. Krävs en hel del slit och kunnighet men långt ifrån en olösbar problem. Ber om ursäkt för mitt dåliga svenska i förväg. Viktigast av allt är att man slipar ner allt (hela undersidan inte bara skadan) och verkligen väntar tills allt fukt är borta.Sen spackla med epoxy spackle och slipa igen. Lägga då helst 2 stryk med epoxy grund (spacklet sugar ått sig rätt mycka första stryket) en mastic färg är att föredra (efter första stryket blir ofta missar med spakle synliga och man behöver göra om detta steg). Är man rätt pettiga så kan man slipa grund färgen för att bli av med eventuella äpplesin skal i färgen. Det går inte att lägga en komponents färg på epoxy så ska man dra ett tunt lager med Sealer coat först. Då helst 2 stryk med AF botten farg (helst riktigt fartyg färg om man kan få tag i det). Man försöker använder samma brand name med alla färg för att vara på den säkra sidan att dem verkligen passa ihop. Och man ska helst sjösätta båten inom tre dagar efter den sista stryk. Ha man gjort allt rätt blir färgen själv polerande och behöver bara rulla på ett stryk med botten färg vart annat år. Jag ha skrivit detta så att vem som helst kan tar nytta av det, men om du är sprut målare så kan man lätt träffa på ett problem som heter fisk öga ( kan upstå från gamla silicon rester men mest troligen av att båten är gjord av plast och går inte att grunda för statiskt elektricitet), skitet blir bara större för var gång man spruta, ända sättet att bli av med den är at spakla.......förbannat skit. Senast ändrad av GamlaVarvsPainter | 21 augusti 2012 | 23:07 Senast ändrad av GamlaVarvsPainter | 21 augusti 2012 | 23:08 Senast ändrad av GamlaVarvsPainter | 21 augusti 2012 | 23:19