Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

Steffe4

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Steffe4

  • Placering
    Kadett
  1. Ser grymt ut ! Du gör det jag alltid drömt om att börja med. Hoppas allt går som du tänkt dig ! Keep up the good work ! /Stefan
  2. jo den rör sig lika mycket som när jag fusk gasar men jag har kopplat ut neutral-stoppen som gör att jag inte kan starta med växel i, men det ska inte göra någon skillnad md gas på drag eller? saken är den att det känns som jag skulle behöva förfina allt på förgasarna lite, ställa in dom rätt men vet inte riktigt hur jag gör det för att få det bra, så vet någon vilka skruvar etc jag kan ändra på för att ge den mer/mindre bränsle eller mer/mindre luft? om någon kan förklara detta för mig på en års modell 1982 så hade jag blivit överlycklig
  3. Gas regalget är ett lite nyare, det gråa för en 83-90 års model , han jag köpte den av sa att den skulle passa bra eftersom han sålde delar till båtmotorer. men jag vet inte , det kan inte vara något fel på förgasarna?
  4. Hej, Är ganska ny på suzuki efter som jag bara hålt på med johnsson innan, men nu till problemet, jag får inte motorn till att svara riktigt på gas pådrag den funkar bättre om jag gasar på förgasarna men verkligen skit kast på gas reglaget! den går ganska dåligt på neutral med, tycker den ligger på för högt varv vad jag än gör åt saken.. motorn är gammal eftersom den är från 1982 men min ekonomi sa att jag inte kunde köpa en nyare just nu! men kollla på länken nedanför så ser ni vad jag menar! http://www.youtube.com/watch?v=x47rk4cYQNk gammal motor men fin fin men snälla kom med förslag vad jag kan göra för att förbättra mitt problem ! tack på förhand Stefan !
  5. Hej! Tycker det låter som clutchen eller dreven i växelhuset börja bli slitna och darför kan du få (ding,ding) ljudet ifrån. Om du inte vet hur du pillar med växelhuset så gör det inte själv för det är många delar. Jag gjorde det på min 40hk Johnsson men ja eftersom jag gjorde det själv kostade det 3 000 men låter du en mekaniker göra det så går det nog på 5-6000 kr , sen tycker jag du ska rengöra förgasaren eftersom dom blir lätt smutsiga på äldre Johnsson. Har du rätt tändstift eftersom det är skit noga för att du ska få rätt effekt i motorn! Mvh stefan
  6. Ska ut och testa ändra så den tiltar mer så nosen kommer upp och så hjälper detta så åks det tills isen kommer
  7. Yes har kortrigg på den och den är Max tiltad, kan det hjälpa att tynga ner den i bakänden på båten då så att den lyfter nosen mer? Ledsen för fel stavningar men är dyslektiker
  8. Hej! Äger en selco med en Suzuki dt65 på men problemet är att när man gasar runt på sjön med ring eller vattenskidor så blir båten jätte vält sjuk funkar perfekt med wakeboard men har testat att lägga 40-50kg i fram änden på den fast tyckte den blev mer vält sjuk har någon en idé hur jag ska fixa detta? Hjälper det kanske att montera 2st trim plan? Tack i förhand stefan
  9. Tack så mycket. aldrig tänkt på att kolla runt mer än i sverige. Nu kanske man kan få gammla bettan att snurra igen. Tack igen
  10. Hejsan Har renoverat en Johnson 40hp från 1967 rolig motor för att vara så gammal men den går som en klocka eller gjorde. Är ganska dålig på att förklara men ska försöka. I växelhuset så sitter en stång som bestämmer mellan dreven om det ska vara farmåt/back/neutral, Hur kan man hitta en sådan del nu när motorn är så pass gammal. den blev rundad när jag råkade få in linan i propelen när vi åkte wakebord så snälla om någon vet hur jag skaffa resevdelar till så gammalt växelhus eller kanske möjligen ha den delen liggande eller själva växelhuset till salu skulle uppskattas. MVH Stefan
×
×
  • Skapa nytt...