Gå till innehåll
söndag 08 september 2024

Storandreas

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Storandreas

  • Placering
    Kadett
  1. Aj då! Ja....det är väl ungefär lika mycket som motorn är värd då kanske.... Hur går det till när man kompmäter motorn????
  2. Ja ok........har du en aning om vad det skulle kosta på ett ungefär?? Är det krångligt att göra själv, om man är någorlunda van vid att skruva?
  3. Stämmer.....tog bort Vro-pumpen pga att den gav mer olja än bensin....så blandar bränsle o olja själv nu. Vad gör man åt dålig komp i motorn??? Tusen tack för svaren!!!!!!!
  4. Skulle vara fantastiskt om man kunde få lite tips här!!!!! Har en Johnson 50 hk 2-t från 1992. Vro:n är bortkopplad. Motorn är svårstartad.....man får mala en stund när den är kall. Sedan när den har hoppat igång, så får man nästan kasta i ganska hög gas för att den inte ska dö, när man ska puttra utåt. När man sen ska starta motorn när den är varm, så är det nästan lögn att få liv i den. Lättare går det då om man tiltar upp den en aning?????????????? Lite krångligt att behöva hålla på så, speciellt om det är kraftig sjö o ska iväg lite snabbt från klippo o dylikt Tycker sedan att båten skulle gå mycket bättre med motorn som sitter på. Har en Ryds 440 gt, och dom är reggade för 40hk. Med min 50hk kommer jag upp i runt 23-25 knop???? Vore jätteglad om någon mer kunnig kunde ge mig lite tips, så man visste vart man skulle börja............................
  5. Tusen tack för tips o råd :) Ska ge mig ut o se om era kunskaper kan hjälpa mig!!!!!
  6. Hej. På vilket djup står de lite större abborrarna under sommar-månaderna. Tycker det är kul att kastmeta med småfisk som agn.....o undrar hur djupt man ska meta?
  7. Hej. Jag har en Johnson 50hk från 92. Hade inne den på service för en månad sen. Stift, impeller, oljor mm byttes. Förgasarn rengjordes också att VRO-n kopplades bort o ersattes av annan pump, så jag blandar bränslet själv nu. Problemet jag har är att motorn är väldigt trög att få igång! Får mala en ganska bra stund innan den vill starta.När den väl startat första gången går den bra, tills man stängt av o ska starta igen. Är nästan lögn att få igång den, fastän den är varmkörd. Tiltar jag däremot upp motorn en bit, så startar den.... inte jättelätt.....men betydligt mycket lättare, o ibland till o med direkt. Trodde att detta problem skulle försvinna efter det att servicen utfördes.....men tyvärr, problemet kvarstår. Är det någon som vet vad detta kan bero på?? Dålig bränseltillförsel kanske, men tycker inte att det skulle vara så nu när man satte in en ny bränslepump när jag ändå servade den!!!!! Vore väldigt tacksam för tips o råd
  8. Hej. Jag har en Johnson 50hk från 92. Hade inne den på service för en månad sen. Stift, impeller, oljor mm byttes. Förgasarn rengjordes också att VRO-n kopplades bort o ersattes av annan pump, så jag blandar bränslet själv nu. Problemet jag har är att motorn är väldigt trög att få igång! Får mala en ganska bra stund innan den vill starta.När den väl startat första gången går den bra, tills man stängt av o ska starta igen. Är nästan lögn att få igång den, fastän den är varmkörd. Tiltar jag däremot upp motorn en bit, så startar den.... inte jättelätt.....men betydligt mycket lättare, o ibland till o med direkt. Trodde att detta problem skulle försvinna efter det att servicen utfördes.....men tyvärr, problemet kvarstår. Är det någon som vet vad detta kan bero på?? Dålig bränseltillförsel kanske, men tycker inte att det skulle vara så nu när man satte in en ny bränslepump när jag ändå servade den!!!!! Vore väldigt tacksam för tips o råd
×
×
  • Skapa nytt...